زیبایی و آرایش

میکروبلیدینگ چیست و چگونه انجام می‌شود؟

میکروبلیدینگ یک روش نیمه‌دائمی است که در آن با استفاده از یک ابزار دستی با تیغه‌های نازک، رنگدانه‌ها به سطح پوست تزریق می‌شود. معمولا در این روش ابرو‌ها به صورت تار به تار طراحی می‌شود. این تکنیک برای افرادی که ابروهای نازک، کم‌پشت یا نامتقارن دارند بسیار مناسب است. با میکروبلیدینگ می‌توانید ابروهایی با فرم دلخواه داشته باشید و زمان کمتری را برای آرایش ابروهایتان صرف کنید.

در این مقاله، به طور کامل به میکروبلیدینگ ابرو و مراحل انجام این روش می‌پردازیم. همچنین مزایا و معایب میکروبلیدینگ را بررسی کرده و نکات مهمی را برای مراقبت‌های پس از انجام این روش ارائه می‌دهیم تا بتوانید ماندگاری میکروبلیدینگ را بیش‌تر کنید.

مراحل انجام میکروبلیدینگ

مراحل انجام میکروبلیدینگ

در این قسمت، فرآیند انجام میکروبلیدینگ را به صورت مرحله‌ به مرحله برایتان آوردیم تا به صورت کامل با این روش آشنا شوید:

  1. مشاوره قبل از انجام: ابتدا باید در مورد فرم و رنگ ابرو‌ها با متخصص مشورت گرفته شود تا بهترین طرح با توجه به سلیقه و نیاز مشتری انتخاب شود.
  2. تایید نهایی: به کمک مداد ابرو، شکل مد نظر روی ابرو کشیده می‌شود. مشتری باید با دقت طرح را بررسی کند و بعد از تایید مشتری برای کاهش درد و بی حسی، پماد لیدوکائین در ناحیه‌ی ابرو استفاده می‌شود.
  3. انجام میکروبلیدینگ: بعد از بی حسی، با استفاده از تیغه‌های مخصوص، رنگدانه‌ها به لایه‌های بالایی پوست تزریق می‌شود.
  4. تمیز کردن ابرو‌ها: در پایان کار ناحیه‌ی ابرو به صورت کامل تمیز شده و توصیه‌های لازم برای مراقبت‌ از ابرو‌ها و تسریع روند بهبودی به مشتری گفته می‌شود.

مزایا و معایب میکروبلیدینگ

میکروبلدینگ ابرو، مثل سایر روش‌های زیبایی مزایا و معایب خاص خود را دارد. ما در این قسمت مزایا و معایب این روش را به صورت جداگانه به شما ارائه می‌دهیم:

مزایای میکروبلیدینگ

  • میکروبلیدینگ کمک می‌کند تا ابرو‌هایی با فرم و رنگ دلخواهتان داشته باشید و زمان کم‌تری را برای آرایش ابروهایتان صرف کنید.
  • ماندگاری هاشور ابرو و میکروبلیدینگ یک الی سه سال است و بعد از این زمان می‌توانید ابروهایتان را ترمیم کنید.
  • میکروبلدینینگ روشی جدید است که در آن مثل تکنیک‌های قدیمی، ابرو‌ها پررنگ و مصنوعی به نظر نمی‌رسد و حالت طبیعی ابروها حفظ می‌شود.

معایب میکروبلیدینگ

  • میکروبلیدینگ جزو روش‌هایی است که در آن از تیغ استفاده می‌شود، به همین دلیل ممکن است در هنگام تتو کمی درد و ناراحتی حس کنید.
  • در این روش اگر تجهیزات به درستی استریل نشود ممکن است زخم‌هایتان عفونت کند.
  • میکروبلیدینگ برای افرادی که بیماری‌های خاص مثل دیابت، هپاتیت یا بیماری‌های خونی دارند به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.
  • اگر میکروبلیدینگ روی پوست چرب انجام شود، باید مرتب ترمیم شود. ترمیم زیاد باعث آسیب به پوست می‌شود. پس اگر پوستتان خیلی چرب است میکروبلیدینگ برای شما مناسب نیست.

مزایا و معایب میکروبلیدینگ

نکات مهم در انتخاب فرد مناسب برای انجام میکروبلیدینگ

در روش میکروبلیدینگ، خطوط ایجاد شده تنها با لیزر به صورت کامل پاک می‌شود که انجام آن معمولا هزینه‌بر و کمی دردناک است. همچنین در این روش، باید از مواد با کیفیت استفاده شود تا رنگ ابرو دیر‌تر محو شود. پس انتخاب فرد و سالن مناسب برای انجام میکروبلیدینگ بسیار مهم است. در ادامه، به نکات مهمی که باید در انتخاب سالن و فرد برای این کار در نظر بگیرید، می‌پردازیم:

  • مدرک و مجوز: اطمینان حاصل کنید که سالن مورد نظر دارای مدارک معتبر و مجوزهای لازم برای انجام میکروبلیدینگ است.
  • بررسی صفحات اجتماعی: در سایت و پیج اینستاگرام سالن می‌توانید نمونه‌کار‌ها و نظرات مشتریان را ببینید و از مهارت و تجربه‌‌‌ی کاری آن‌ها مطمئن شوید.
  • بهداشت و ایمنی: سالن و فرد مورد نظر باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و از ابزار و مواد یکبار مصرف برای میکروبلیدینگ استفاده کند.
  • اعتماد و راحتی: در نهایت، احساس راحتی و اعتماد شما نسبت به فرد مورد نظر بسیار مهم است. انتخاب فردی که با او راحت هستید می‌تواند تأثیر زیادی بر نتیجه نهایی داشته باشد.

مراقبت‌های بعد از میکروبلیدینگ

مراقبت‌های بعد از میکروبلیدینگ

انجام مراقبت‌های بعد از میکروبلیدینگ، تاثیر زیادی در ماندگاری و کیفیت ابروهایتان می‌گذارد. ما در این بخش به چند توصیه‌ی مهم و کلیدی، بعد از انجام میکروبلیدینگ، می‌پردازیم:

  • استفاده از کرم و پماد مناسب: برای ترمیم زخم‌ها، فردی که میکروبلیدینگ را برای شما انجام می‌دهد معمولاً یک پماد یا کرم مخصوص معرفی می‌کند. این پمادها به تسریع روند بهبود زخم‌ها کمک می‌کنند. بنابراین، تا زمانی که زخم‌هایتان بهبود نیافته‌اند، بهتر است از این کرم‌ها استفاده کنید.
  • دوری از رطوبت در ناحیه‌ی ابرو: دقت کنید تا 24 الی 48 ساعت بعد از انجام میکروبلیدینگ نباید ناحیه‌ی ابرو با آب در تماس باشد، همچنین سعی کنید تا چند روز از فعالیت‌های بدنی‌ای که باعث تعریق در این ناحیه می‌شود دوری کنید. معمولا رطوبت باعث می‌شود زخم‌هایتان عفونت کند و رنگدانه‌ها به خوبی تثبیت نشوند.
  • عدم استفاده از لوازم آرایشی: تا یک هفته از هرگونه مواد آرایشی مثل ژل ابرو، مداد ابرو و رنگ ابرو استفاده نکنید. معمولا لوازم آرایشی، دارای مواد شیمیایی و الکل هستند و باعث سوزش یا عفونت در ناحیه‌ی ابرو می‌شود. پس تا زمانی که زخم‌هایتان کامل از بین نرفته سعی کنید از آرایش در این ناحیه دوری کنید.
  • لمس نکردن ناحیه‌ی ابرو: نباید به ناحیه‌ی ابرو دست بزنید یا زخم‌هایتان را جدا کنید، این کار نه تنها روند بهبودی را کوتاه نمی‌کند بلکه زخم‌هایتان را دوباره باز می‌کند.
  • مصرف آب: مصرف آب کافی و غذاهای مغذی می‌تواند به روند بهبودی کمک کند.

نکات تکمیلی در معرفی میکروبلیدینگ

در این مقاله از بلاگ بیتیفو توضیح دادیم که میکروبلیدینگ یک روش مؤثر و نیمه دائمی برای زیبایی ابروهاست که با انجام آن حداقل تا یک سال ابروهایی مطابق با سلیقه‌‌ و استایلتان دارید و دیگر لازم نیست برای آرایش ابروهایتان زمان زیادی صرف کنید. این فرآیند مزایایی مثل ماندگاری بالا و ظاهری طبیعی دارد، اما ممکن است با عوارض جانبی و معایبی مثل درد یا عفونت همراه باشد ، اما جای نگرانی نیست شما با انجام توصیه‌های بعد از میکروبلیدینگ و انتخاب سالن مناسب می‌توانید فرآیند میکروبلدینگ را با کم‌ترین درد و عوارض انجام دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا