زیبایی و آرایش

انواع مانیکور

مانیکور مزایای زیادی برای ناخن‌ها ‌و پوست به همراه دارد. در این روش پوست‌های مرده از بین می‌رود و ناخن‌های آسیب دیده یا شکننده تقویت می‌شود.

در این مقاله به بررسی انواع مدل مانیکور ناخن، ویژگی‌ها و مراحل انجام آن‌ها، مزایا و معایب این روش‌ها و همچنین نکات مراقبتی بعد از مانیکور می‌پردازیم. روش‌های زیر، پر طرفدار‌ترین مدل‌های مانیکور هستند با ما همراه باشید تا با این روش‌ها بیش‌تر آشنا شوید:

  • مانیکور با روغن داغ
  • مانیکور با شمع
  • مانیکور کلاسیک
  • مانیکور روسی
  • مانیکور اسپای

مانیکور با روغن داغ

مانیکور با روغن داغ، کوتیکول ها را تمیز و پوست را نرم می کند، این روش یک درمان آرامش بخش و مغذی برای دست و ناخن ها است. این نوع مانیکور برای کسانی که ناخن هایشان به دلیل سوهان زدن مداوم و کاشت ناخن ضعیف شده، مفید و درمانی است.

در حین مانیکور با روغن داغ از روغن های مختلفی مثل روغن بادام، روغن زیتون، روغن درخت چای یا روغن آفتاب گردان استفاده می شود. استفاده از این روغن‌ها ناخن‌ها را تقویت می‌کند و مثل یه لایه محافظ روی ناخن عمل کرده و از پوسته شدن، ترک خوردن، خشکی و شکستن ناخن ها جلوگیری می‌کند.

مانیکور با روغن داغ

مانیکور با پارافین و شمع

در این روش از موم پارافین برای نرم کردن و مرطوب کردن پوست دست‌ها و ناخن استفاده می‌شود. مانیکور با پارافین برای افرادی که پوست خشک یا آسیب‌دیده دارند، بسیار مفید است. موم پارافین از نفت ساخته شده است که معمولاً برای مرطوب کردن پوست کاربرد دارد، همچنین در این نوع مانیکور از مواد گیاهی (آلوئه ورا، بابونه و روغن درخت چای) و موم های میوه (مانند سیب و هلو) استفاده می‌شود.

گرمای شدید به روغن معدنی اجازه می‌دهد تا عمیق‌تر جذب پوست شود، اما برخی افراد ممکن است به گرمای موم پارافین حساسیت داشته باشند و پوستشان دچار التهاب شود.

مانیکور با پارافین و شمع

مانیکور کلاسیک

مانیکور کلاسیک یک روش ساده و سنتی برای مراقبت از ناخن‌‌ها و پوست دست‌ است. در این روش برای نرم شدن ناخن‌ها و کوتیکول، دست ها در آب گرم خیس می‌شود و ناخن‌ها کوتاه می‌شود، سپس هر گونه پوست اضافی با دقت برداشته می‌شود و دو لایه لاک و محافظ روی ناخن قرار می‌گیرد. در نهایت با یک کرم مرطوب کننده دست‌ها را ماساژ می‌دهند. معمولا مانیکور کلاسیک به نسبت سایر روش‌ها هزینه و ماندگاری کم‌تری دارد.

مانیکور کلاسیک

مانیکور روسی

مانیکور روسی تکنیکی است که بر تمیز کردن و شکل دادن به کوتیکول ها بدون استفاده از آب تمرکز دارد، به همین دلیل این روش به عنوان مانیکور خشک هم شناخته می‌شود. در این نوع مانیکور از ابزارهای تخصصی برای لایه برداری و حذف کوتیکول استفاده می‌شود. این روش معمولاً باعث می‌شود که ناخن‌ها و پوست اطرافش در مدت طولانی‌تری مرتب و سالم باقی بماند. انجام این نوع مانیکور نیاز به مهارت و تجربه بالایی دارد و اگر توسط فرد غیرمتخصص انجام شود، ممکن است پوست و ناخن‌هایتان آسیب ببیند.

مانیکور روسی

مانیکور اسپا

مانیکور اسپا یک روش آرامش‌بخش برای مراقبت از ناخن و پوست دست ‌است که معمولاً در آن ترکیبی از خدمات مختلف مثل مانیکور، درمان‌های آرامش‌بخش و مراقبتی انجام می‌شود.

در این روش ابتدا دست‌ها در آب گرم با افزودنی‌های معطر (مثل نمک دریایی یا روغن) قرار می‌گیرد تا پوست نرم شود، سپس ناخن‌ها و پوست اطرافش با استفاده از ابزارهای خاص پاک‌سازی و ناخن‌ها کوتاه می‌شود. یکی از بخش‌های اصلی مانیکور اسپای، ماساژ دست‌ها و مچ‌ها است که به کاهش استرس و بهبود گردش خون کمک می‌کند. در این روش از ماسک‌های مرطوب‌کننده و محصولات مراقبتی برای تغذیه و نرم کردن پوست استفاده می‌شود. در پایان، ناخن‌ها با لاک یا روغن مخصوص پوشانده می‌شود. این نوع مانیکور به زمان و هزینه‌ی بیشتری نسبت به مانیکورهای ساده نیاز دارد.

مانیکور اسپا

نکات کاربردی برای مراقبت پس از مانیکور

با رعایت یک سری نکات کاربردی، سلامتی و زیبایی ناخن‌ها بعد از مانیکور حفظ می‌شود. در ادامه، به این نکات می‌پردازیم:

  • مرطوب نگه‌داشتن پوست: از کرم مرطوب‌کننده یا روغن مخصوص ناخن بعد از مانیکور استفاده کنید تا رطوبت پوست حفظ شود.
  • استفاده از دستکش: هنگام انجام کارهای خانگی یا تماس با مواد شیمیایی، حتماً از دستکش استفاده کنید تا ناخن‌ها و پوست دست‌ آسیب نبینند.
  • پرهیز از استفاده از ابزارهای تیز: از ابزار‌ها تیز برای تمیز‌ کردن ناخن‌هایتان استفاده نکنید، همچنین برای باز کردن اشیا از ناخن‌هایتان کمک نگیرید.
  • تغذیه مناسب: مصرف مواد غذایی غنی از ویتامین‌ها و مواد معدنی (مانند بیوتین) به سلامت ناخن‌ها کمک می‌کند.
  • استراحت به ناخن‌ها: هر چند وقت یکبار به ناخن‌ها استراحت دهید و اجازه دهید بدون لاک و مواد شیمیایی تنفس کنند.

نکات مهم در انتخاب مدل مانیکور

برای انتخاب بهترین سبک مانیکور، ابتدا جنس ناخن‌های خود را شناسایی کنید؛ ناخن‌های نرم، شکننده یا سفت هر کدام نیاز به مراقبت‌های متفاوتی دارند، به طور مثال برای ناخن‌های شکننده مانیکور با روغن و مانیکور اسپا گزینه‌‌های بهتری است و ناخن‌هایتان را تقویت می‌کند. اگر ناخن‌های مقاومی دارید می‌توانید از مانیکور با پارافین که تمرکزش روی آب‌رسانی و مرطوب کردن است استفاده کنید.

بهتر است قبل از انتخاب مانیکور، نظرات و تجربیات دیگران را بررسی کنید و از ناخن‌کارتان مشاوره بگیرید. در نهایت، اطمینان حاصل کنید که سالن مدنظرتان بهداشت را رعایت می‌کند.

نتیجه‌گیری

انتخاب نوع مانیکور بستگی به شرایط ناخن‌ها و سلیقه شخصی هر فرد دارد. با آگاهی از ویژگی‌ها، مراحل انجام، مزایا و معایب هر نوع مانیکور، می‌توانید تصمیمی آگاهانه و مناسب بگیرید. همچنین، رعایت نکات مراقبتی بعد از انجام مانیکور به حفظ زیبایی و سلامت ناخن‌ها کمک می‌کند. با توجه به این اطلاعات در بلاگ بیتیفو، شما می‌توانید تجربه‌ای لذت‌بخش و مؤثر از مانیکور داشته باشید و از زیبایی دستانتان لذت ببرید.

سوالات متداول

مانیکور خشک کدام نوع مانیکور است؟

مانیکور خشک همان تکنیک مانیکور روسی است که در آن از آب استفاده نمی‌شود و لایه‌های اضافی دور ناخن با ابزار‌های مخصوص جدا می‌شود.

برای مراقبت از ناخن و پوست دست بعد از مانیکور باید چه اقداماتی انجام ‌شود؟

شما با مرطوب نگه داشتن پوست، مراقبت از ناخن‌هایتان در برابر ابزار‌های تیز، پرهیز از تماس دست با مواد شیمیایی و تغذیه‌ی مناسب می‌توانید سلامت ناخن‌ و پوست دستتان را حفظ کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا