زیبایی و مراقبت مو

بهترین رنگ مو

بهترین رنگ مو

انتخاب رنگ مو یکی از تصمیم‌های مهم در جهت زیبایی و تغییر استایل است که می‌تواند تأثیر زیادی روی ظاهر و اعتمادبه‌نفس شما داشته باشد. رنگ مو نه تنها می‌تواند ویژگی‌های صورت را برجسته‌تر کند، بلکه یک ابزار مهم است که  شخصیت، سلیقه و سبک فردی شما را را نشان می‌دهد. شما با انتخاب رنگ موی مناسب می‌توانید احساس خوبی داشته باشید و در تعاملات اجتماعی و حرفه‌ای تأثیرگذارتر از همیشه باشید. به همین دلیل، شناخت عوامل مؤثر در انتخاب رنگ مو، از جمله رنگ چشم و رنگ پوست، اهمیت ویژه‌ای دارد.

در این مقاله ما بهترین رنگ‌های مو را به همراه تصاویر برای شما آماده کردیم، به بررسی عوامل مؤثر در انتخاب رنگ مو پرداختیم و در انتهای مقاله ترندترین رنگ‌‌های مو را با استفاده از تصاویر چهره‌های مشهور به شما معرفی کردیم.

بهترین رنگ موهایی که در مقاله به آن‌ها پرداختیم:

  1. قهوه‌ای تافی
  2. مسی
  3. بلوند مرواریدی
  4. رز گلد
  5. بلوند عسلی
  6. جینجر کهربایی
  7. رز براون
  8. تاونی براون
  9. بلوند قارچی
  10. رنگ‌های فانتزی

 

  1. قهوه‌ای تافی

رنگ موی قهوه‌ای تافی، معمولاً دارای یک پایه قهوه‌ای است که ترکیبی از هایلایت‌های طلایی، کاراملی، قرمز و قهوه‌ای است. هارمونی این رنگ‌ها در کنار هم باعث می‌شود این رنگ مو تناژ گرم داشته باشد. شما می‌توانید قهوه‌ای تافی را با تکنیک آمبره اجرا کنید تا تضاد قهوه‌ای پایه و قهوه‌ای تافی بهتر از همیشه به‌نظر برسد.

  1. رنگ موی مسی

رنگ موی مسی یکی از رنگ‌های پرطرفدار و ترند است که به‌دلیل داشتن تناژ گرم و شاداب محبوب شده است. این رنگ مو از رنگ نارنجی، قرمز، قهوه‌ای و برنزی تشکیل شده است.  رنگ موی مسی به‌دلیل رنگ خاص و گرم خود می‌تواند یک انتخاب خوب برای فصل پاییز باشد.

  1. بلوند مرواریدی

بلوند مرواریدی یکی از رنگ‌های محبوب بلوند است که از رنگ‌های نقره‌ای یا خاکستری تشکیل شده است. ترکیب این چند رنگ در کنار هم یک رنگ موی چندبعدی مرواریدی ‌می‌سازد. این رنگ مو به صورت، حس شادابی و تازگی می‌دهد و یک انتخاب خوب برای شروع فصل بهار و سال نو است.

 

  1. بلوند رز گلد

رنگ موی رزگلد یک رنگ موی نسبتا فانتزی در دنیای رنگ مو است که از ترکیب رنگ بلوند، طلایی، صورتی و نارنجی خیلی کم‌رنگ تشکیل شده است.  بلوند رزگلد به‌دلیل جذابیتش در نور خورشید و رنگ خاصش در فصل تابستان جلوه‌ی زیبایی دارد.

  1. رنگ موی عسلی

بلوند عسلی ترکیبی از رنگ طلایی، رنگ‌های قهوه‌ای روشن، بلوند، شاه بلوطی و کهربایی است. این رنگ مو می‌تواند رنگ‌های کره‌ای یا کاراملی هم داشته باشد. رنگ عسلی با تکنیک بالیاژ و آمبره جذابیت بیشتری دارد. همینطور بهترین فصل برای استفاده از این رنگ مو در فصل‌های گرم مثل بهار و تابستان است.

6. جینجر کهربایی

جینجر کهربایی یک رنگ موی گرم و ترند است. این رنگ مو ترکیبی از رنگ‌های قرمز، نارنجی، مسی و قهوه‌ای است و در نور آفتاب یک درخشندگی طبیعی به موهایتان می‌دهد. جینجر کهربایی به‌دلیل رنگ گرم و درخشندگی خاصش در نور آفتاب برای پاییز و تابستان مناسب است.

 

  1. رز براون

رز براون یک رنگ موی جدید در سال‌های اخیر است. این رنگ مو از رنگ‌های قهوه‌ای، صورتی و قرمز تشکیل شده که ترکیب این رنگ‌ها برای افرادی که پوست تیره و سبزه دارند یک انتخاب خاص و مناسب است. رز براون جزو‌ رنگ‌های نسبتا تیره است و انتخاب آن برای فصل زمستان مناسب‌تر از بقیه‌ی فصل‌ها است.

  1. تاونی براون

تاونی براون ترکیبی از رنگ قهوه‌ای مایل به نسکافه‌ای و چرمی دارد و جزو رنگ‌های کلاسیک و طبیعی به‌شمار می‌رود. این رنگ مو می‌تواند شما را جوان‌تر نشان دهد. تاونی براون‌ نیز جزو رنگ‌های تیره‌ای است که برای فصل‌های سرد یعنی زمستان و پاییز مناسب است.

  1. بلوند قارچی

بلوند قارچی رنگ مویی است که شباهت به رنگ قارچ‌های خاکستری دارد. این رنگ دارای تناژ سرد و ترکیبی از رنگ‌های بلوند خاکستری ، قهوه‌ای و دودی است. بلوند قارچی به‌دلیل تناژ سرد خود مناسب فصل‌های گرم است و می‌توانید در فصل بهار و تابستان از آن استفاده کنید.

  1. رنگ موی فانتزی

رنگ موی فانتزی جزو رنگ‌های غیرطبیعی ولی رایج مثل آبی، سبز، بنفش یا صورتی است . رنگ مو‌های فانتزی در سال‌های گذشته بین جوان‌ترها بسیار محبوب و ترند شده است و می‌تواند استایل شما را تغییر دهد. رنگ‌های روشن فانتزی دارای تناژ سرد با فصل‌های گرم سازگاری بیشتری دارند و از رنگ‌های تیره و گرم فانتزی می‌توانید در فصل‌های سرد استفاده کنید.

عوامل تأثیرگذار برای انتخاب بهترین رنگ مو:

در انتخاب بهترین رنگ مو عوامل زیادی نقش دارد، در ادامه مهم‌ترین موارد را به شما معرفی می‌کنیم:

  1. رنگ پوست: برای این که بتوانید بهترین رنگ مو را داشته باشید، ابتدا باید بدانید رنگ پوستتان دارای تناژ گرم یا سرد است. اگر هنوز نمیدانید رنگ پوستتان چه تناژی دارد می‌توانید از راه‌های زیر استفاده کنید:
  • بررسی رگ‌های مچ دست: به رگ‌های مچ دست خود نگاه کنید اگر رگ‌ها آبی به‌نظر برسد تناژ پوستی شما سرد است اما اگر رنگ‌ رگ‌ها سبز یا مایل به سبز باشد، تناژ پوستی شما گرم است. در بعضی افراد ممکن است رگ‌ها بنفش دیده شود؛ در این صورت شما تناژ پوستی خنثی دارید.
  • سنجش به کمک رنگ‌ها: یکی از راه‌های ساده کمک‌گرفتن از رنگ‌ها است. شما باید توجه کنید که در چه رنگ لباس‌هایی بهتر از همیشه دیده می‌شوید. رنگ‌هایی مثل قرمز، زرد یا نارنجی در کنار تناژ گرم بسیار تناسب دارد؛ درحالی که رنگ‌های سبز، بنفش و آبی در کنار تناژ پوستی سرد بهتر دیده می‌شود. رنگ پوست خنثی در کنار همه‌ی رنگ‌ها خوب دیده می‌شود.

ما در جدول زیر رنگ‌مو‌های مناسب برای هر رنگ پوست با هر تناژی را آوردیم، اگر تناژ پوستی شما خنثی است رنگ‌های تناژ گرم و سرد هر دو برای شما مناسب است و فقط باید به رنگ پوستتان توجه کنید:

 

رنگ پوست تناژ پوست رنگ مو‌های مناسب
 

پوست روشن

تناژ گرم رنگ‌های روشن گرم مثل طلایی، قهوه‌ای عسلی
تناژ سرد رنگ‌های روشن سرد مثل بلوند‌ با تناژ دودی – رنگ‌های فانتزی یخی
 

پوست متوسط

تناژ گرم قهوه‌ای های مدیوم شکلاتی و کاراملی_ رنگ‌های مسی
تناژ سرد هایلایت‌های سرد – رنگ‌های دودی – رنگ‌های قرمز شرابی یا بنفش تیره

 

پوست تیره تناژ گرم قهوه‌ای های تیره- رنگ‌های مسی _ هایلایت‌های گرم
تناژ سرد رنگ‌های تیره – رنگ‌های فانتزی مانند آبی تیره یا بنفش

 

 

  1. رنگ چشم:

شما می‌توانید رنگ موهایتان را به کمک رنگ چشم‌هایتان انتخاب کنید. در ادامه رنگ موی مناسب برای هر رنگ چشم را به شما پیشنهاد می‌دهیم:‌

  • چشم آبی: برای چشم‌های آبی بلوندهای روشن، رنگ‌های دودی، هایلایت‌های سرد و رنگ‌های فانتزی یخی با بنفش انتخاب‌های خوبی هستند.
  • چشم سبز: اگر چشم شما سبز است رنگ‌های قهوه‌ای تیره، بلوند‌های طلایی، رنگ‌های مسی و کهربایی برای شما مناسب است.
  • چشم خاکستری: بلوند‌های دودی، رنگ مشکی و رنگ‌های فانتزی سرد مثل آبی یا بنفش ترکیب رنگ خوبی را با چشم خاکستری ایجاد می‌کنند.
  • چشم‌ قهوه‌ای: قهوه‌ای تیره، رنگ‌های شرابی، بلوند‌های تیره با هایلایت‌های سرد و رنگ‌های فانتزی تیره برای چشم‌های
  • قهوه‌ای رنگ‌های مناسبی هستند.

پرطرفدارترین رنگ‌های مو:

در سال 2024به‌ترتیب رنگ‌های بلوند، قهوه‌ای، قرمز و فانتزی جزو پرطرفدارترین رنگ‌های سال شده‌اند. ترکیب این رنگ‌ها با تکنیک‌های مختلف رنگ مو مثل هایلایت، آمبره و بالیاژ  می‌تواند یک ظاهر شیک و مدرن برای شما ایجاد کند. یکی از عوامل مؤثر که باعث می‌شود رنگ مو‌ها ترند شود، استفاده‌ی افراد مشهور از این رنگ‌ها است؛ مثلا محبوبیت رنگ بلوند در سال‌های گذشته کم‌تر شده بود اما با پخش فیلم باربی این رنگ دوباره جزو ترند‌های سال شد. در پایان مقاله با ما همراه شوید تا تصاویر رنگ موی افراد مشهور را ببینید و بتوانید از آن‌ها ایده بگیرید:

1- رنگ موی بلوند مرواریدی ادل

2- رنگ موی بلوند عسلی تیلور سوییفت

3-  رنگ موی مسی اما استون

4- رنگ موی تاونی براون آملیا کلارک

5- رنگ موی قهوه‌ای تافی ریحانا

نتیجه گیری و نکات تکمیلی در انتخاب رنگ مو

انتخاب رنگ موی مناسب برای هر فرد یک فرآیند شخصی اما مؤثر است که به شما کمک می‌کند با اعتماد‌به‌نفس بیشتری در اجتماع ظاهر شوید. در این مقاله ده مورد از بهترین رنگ‌های مو را به شما معرفی کردیم و عنوان کردیم که رنگ پوست، رنگ چشم یا حتی فصل می‌تواند روی انتخاب رنگ موهایتان تأثیر بگذارد. شما با شناخت این عوامل و بررسی ترند‌های روز و حتی ایده‌گرفتن از افراد مشهور می‌توانید به‌راحتی رنگ مویی را انتخاب کنید که با ویژگی‌های ظاهری‌تان هماهنگ باشد و حس خوبی برای شما ایجاد کند.

سوالات متداول:

  • پرطرفدارترین رنگ‌های مو در سال 2024 کدام رنگ‌ها هستند؟

رنگ‌های بلوند، قهوه‌ا‌ی و قرمز به ترتیب سه تا از پرطرفدارترین رنگ مو‌های سال هستند که شما می‌توانید از بین رنگ‌های هرکدام بهترین رنگ را انتخاب کنید.

  • آیا فصل هم می‌تواند در انتخاب رنگ مو تأثیرگذار باشد؟

بله. بهتر است در فصل بهار از رنگ‌های روشن، در فصل تابستان از رنگ‌های سرد و درخشان، در فصل پاییز از رنگ‌های ملایم و گرم و در فصل زمستان از رنگ‌های تیره استفاده کنید.

  • آیا ویژگی‌های ظاهری در انتخاب رنگ مو موثر است؟

بله. ویژگی‌های ظاهری شما مثل رنگ پوست و رنگ چشم‌هایتان به شما کمک می‌کند تا بهترین انتخاب را برای رنگ موهایتان داشته باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا