زیبایی و آرایش

آرایش خواهر عروس و داماد

آرایش خواهر عروس و داماد

خواهر عروس و خواهر داماد حضور مهم و پررنگی در مراسم عروسی دارند از این رو مهم است که میکاپ زیبایی داشته باشند تا به بهترین شکل در مهمانی دیده شوند.

در این مقاله پنج مدل از جدیدترین و شیک‌ترین مدل‌های آرایش برای خواهر عروس و خواهر داماد را معرفی می‌کنیم. سپس به نکات مهمی که برای انتخاب آرایش باید در نظر گرفته شود می‌پردازیم تا شما بتوانید بهترین مدل میکاپ را برای جشن عروسی خواهر یا برادرتان را داشته باشید.

شیک‌ترین آرایش‌ها برای خواهر عروس و خواهر داماد:

  1. آرایش کلاسیک
  2. آرایش اسموکی

جدیدترین آرایش‌ها برای خواهر عروس و خواهر داماد:

  1. آرایش لایت و اروپایی
  2. آرایش گرافیکی
  3. آرایش برزیلی

در ادامه هر کدام ای این میکاپ‌ها را به همراه تصویر نمونه و با شرح جزئیات و نکاتی که باید رعایت شود، خدمتتان ارائه خواهیم داد.

  1. آرایش کلاسیک خواهر در عروسی

آرایش کلاسیک مثل یک آهنگ معروف و شیک از دهه‌های گذشته است که هیچ وقت قدیمی نمی‌شود.  آدری هپبورن، مرلین مونرو و تعداد زیادی از چهره‌های هالیوود از آرایش کلاسیک استفاده می‌کردند.

شما به‌عنوان خواهر عروس یا خواهر داماد در جشن عروسی نیاز به یک آرایش ماندگار دارید که با وجود فعالیت‌های زیاد و زمان طولانی جشن تا پایان شب تغییر نکند. آرایش کلاسیک، جزوآرایش‌های سبکی است که شما با آن احساس راحتی می‌کنید و نگران محوشدن یا لکه‌شدن لایه‌های سنگین آرایش نیستید. همچنین این آرایش در عکس‌ها و فیلم‌ها بسیار زیبا و ظریف به‌نظر می‌رسد.

ویژگی‌های میکاپ کلاسیک:

  • در آرایش کلاسیک از رژ لب قرمز و زرشکی استفاده می‌شود.
  • مدل خط چشم در این مدل آرایش معمولا حالت بلند و گربه‌ای دارد.
  • برای سایه‌ی چشم باید ازرنگ‌های ملایم استفاده شود.
  • مدل ابرو باید حالت طبیعی خود را داشته باشد و نباید خیلی نازک یا ضخیم به‌نظر برسد.
  • در آرایش کلاسیک باید از مژه‌های سبک و طبیعی استفاده شود.

 

  1. آرایش اسموکی خواهر در عروسی

آرایش اسموکی جزو میکاپ‌های شیک و پرطرفدار است. ادل در کنسرت‌های اخیرش از این سبک میکاپ با پیراهن مشکی استفاده کرده است که بازخورد مثبتی در اینستاگرام و رسانه‌ها داشته است.

آرایش اسموکی چشم‌هایتان را برجسته‌تر نشان می‌دهد، این میکاپ جزو آرایش‌هایی است که می‌توانید با لنز روشن هم از آن استفاده کنید. آرایش اسموکی حتی در نور کم و شب هم با کیفیت دیده می‌‌شود، این مدل آرایش می‌تواند یک میکاپ شیک برای خواهر عروس و خواهر داماد باشد چرا که در هر لوکیشن با هر میزان نور، شما را در نظر بقیه متفاوت و شیک نشان می‌دهد.

ویژگی‌های آرایش اسموکی:

  • در این مدل آرایش از سایه‌های تیره مثل مشکی و قهوه‌ای استفاده می‌َشود.
  • زیر چشم و داخل چشم می‌تواند با استفاده از مداد و سایه سیاه شود.
  • در آرایش اسموکی از رنگ رژ نود استفاده می‌شود تا چشم‌ها مورد توجه باقی بماند.
  • خط چشم در این آرایش باید مشکی و کمی دنباله‌دار باشد.

 

  1. آرایش گرافیکی خواهر در مراسم عروسی

این سبک آرایش جزو مدل‌های ترند و جدید است که برای جوان‌ترها و افراد تینیجر می‌تواند یک انتخاب خیلی خوب و مناسب باشد. آریانا گرانده جزو سلبریتی‌هایی است که از این مدل میکاپ در بسیاری از کنسرت‌هایش استفاده کرده است.

آرایش گرافیکی در شب و در نور کم وضوح زیادی دارد و زیبا و درخشان دیده می‌شود. در آرایش گرافیکی میکاپ چشم به گونه‌ای است که انگار روی پلک‌هایتان با رنگ‌های مختلف نقاشی شده است، همین ویژگی شما را از سایر مهمان‌ها متمایز می‌کند و می‌تواند یک گزینه‌ی خوب برای میکاپ شما در روز عروسی خواهر یا برادرتان باشد.

ویژگی های میکاپ گرافیکی:

  • استفاده آزادانه از رنگ‌ها
  • استفاده از خط چشم‌ با اشکال مختلف
  • استفاده از نگین و استیکر

4- آرایش لایت و اروپایی مناسب خواهر عروس

آرایش لایت یک انتخاب خوب برای کسانی است که آرایش‌های سبک و اروپایی را می‌پسندند. آرایش لایت جزو جدیدترین مدل‌های میکاپ در ایران به شمار می‌رود که در دهه‌های قبل چندان محبوب نبوده است. شکیرا خواننده‌ی مشهور اسپانیایی، همیشه از این مدل میکاپ استفاده می‌کند و چهره‌ی طبیعی او با این مدل میکاپ به بهترین شکل دیده می‌شود.

آرایش لایت یک میکاپ شیک برای مراسم عروسی است. شما به‌عنوان خواهر عروس و داماد علاوه بر این‌که لازم است آرایش ماندگاری داشته باشید، صورتتان هم باید شاداب به‌نظر برسد. این  مدل میکاپ تا آخر مراسم روی صورت شما باقی می‌ماند و باعث می‌شود خستگی‌های چهره‌ی شما دیده نشود و صورتتان شاداب‌تر از همیشه دیده شود.

ویژگی آرایش لایت:

  • در این نوع میکاپ از رنگ‌های نود و ملایم مثل هلویی، طلایی و صورتی استفاده می‌شود.
  • از مژه‌های سبک به جای مژه‌‌های حجیم استفاده می‌شود.
  • ابرو‌ها باید طبیعی باشد و به‌صورت تار‌به‌تار گریم شود.

5- آرایش برزیلی مناسب خواهر در مراسم عروسی

اگر طرفدار آرایش‌های غلیظ و سایه‌های رنگی ترند هستید، آرایش برزیلی برای شما مناسب است. کایلی جنر، مدل معروف آمریکایی، در تعدادی از عکس‌های اینستاگرام خود از این مدل آرایش استفاده کرده است.

در آرایش برزیلی می‌توانید با توجه به رنگ لباستان از رنگ‌های مختلف استفاده کنید. این مدل میکاپ برای عروس مناسب نیست اما می‌تواند یک انتخاب خاص برای خواهر عروس و خواهر داماد باشد. میکاپ برزیلی جلوه‌ی خوبی در عکس‌ها و فیلم‌ها دارد و جزو میکاپ‌هایی است که بخاطر غلظت زیاد مناسب اقوام درجه یک است و معمولا سایر مهمان‌ها از آن استفاده نمی‌کنند.

 ویژگی آرایش بزریلی:

  • استفاده‌ی آزادانه از رنگ‌ها برای سایه‌ی چشم
  • خط چشم بلند و دنباله‌دار
  • استفاده از رژ نود مات یا براق
  • می‌توانید در آرایش برزیلی روی پوستتان حالت شاین‌دار و خیس ایجاد کنید.

نکات مهم برای انتخاب آرایش خواهر عروس و خواهر داماد

شما با در نظر گرفتن موارد زیر می‌توانید یک انتخاب درست و اصولی برای آرایش خود داشته باشید:

  • آرایش شما در جشن عروسی باید متناسب با سن شما باشد: اگر در سنین نوجوانی یا جوانی هستید می‌توانید از رنگ‌های بیشتری در آرایشتان استفاده کنید اما اگر پشت پلک‌هایتان چروک دارد بهتر است از رنگ‌های تیره برای سایه استفاده نکنید و سراغ‌ سایه‌های مات و رنگ‌های گرم‌تر بروید.
  • میکاپ خود را متناسب با رنگ لباستان انتخاب کنید: با لباس‌های تیره آرایش اسموکی هماهنگی زیادی دارد؛ اما اگر سراغ رنگ‌های نئونی مثل نارنجی یا فسفری می‌روید،آرایش برزیلی برای شما مناسب است.
  • استفاده از لوازم آرایشی با کیفیت: آرایش شما به‌عنوان خواهر عروس باید تا آخر وقت روی پوست شما به‌خوبی دیده شود. از این رو مهم است که میکاپ‌آرتیست شما از مواد با کیفیت و ضد آب استفاده کند که ماندگاری بالایی داشته باشد. همینطور اگر تصمیم دارید از لنز استفاده کنید، حتما هنگام انتخاب رنگ و برند نهایت دقت را داشته باشید تا لنز در چشمتان به‌خوبی دیده شود.
  • مشاوره از میکاپ‌آرتیست: افرادی که در این زمینه تخصص و تجربه دارند با در نظر گرفتن اجزای چهره، فرم صورت، رنگ لباس و سلیقه‌ی شما می‌توانند بهترین مدل‌ میکاپ را به شما پیشنهاد دهند و شما را راهنمایی کنند.

اشتباهات رایج برای میکاپ خواهر عروس و خواهر داماد

نکات زیر اشتباهات رایجی است که به هیچ عنوان نباید برای میکاپ در جشن عروسی خواهر یا برادرتان آن‌ها را انجام دهید:

  • آرایش مشابه میکاپ عروس: درست است که شما به‌عنوان خواهر عروس یا خواهر داماد حضور پررنگی در جشن دارید؛ اما باید در نظر بگیرید که عروس باید میان مهمان‌ها بدرخشد. پس بهتر است حتی اگر همراه عروس به یک سالن می‌روید، از مدلی متفاوت با میکاپ عروس استفاده کنید.
  • استفاده از کرم‌پودر‌های خیلی روشن یا تیره: رنگ کرم‌پودر شما باید متناسب با رنگ پوستتان باشد. بزرگترین اشتباه که باعث می‌شود میکاپ روی صورتتان به‌خوبی دیده نشود استفاده از کرم‌پودر‌هایی است که خیلی تیره‌ یا روشن‌تر از پوستتان است. به همین دلیل حتما سراغ سالن و میکاپ آرتیستی بروید که رنگ‌های مختلف کرم‌پودر را داشته باشد.
  • کانتوری که فقط در عکس خوب دیده می‌شود: حتما در اینستاگرام میکاپ‌هایی با کانتورینگ خوب توجه شما را جلب کرده؛ اما سوال مهم این است که این میکاپ‌ها در نور متفاوت و بدون فیلتر هم با همان کیفیت دیده می‌شوند؟ باید در نظر بگیرید که علاوه بر دوربین، در واقعیت و در نگاه مهمان‌ها هم خوب دیده شوید. پس در این مورد حتما تحقیقات اولیه را انجام دهید و سراغ میکاپ‌آرتیست‌هایی که چهره‌ را فقط برای دوربین آماده می‌کنند نروید.
  • استفاده از رژ تیره برای لب‌های باریک: درست است که رژ تیره خیلی جذاب به‌نظر می‌رسد اما باید این نکته مهم را در نظر بگیرید که رژ تیره، لب را باریک‌تر از چیزی که هست نشان می‌دهد. پس اگر لب‌های خودتان باریک است، سراغ رژ‌های تیره نروید و به جای آن از رژ‌های نود یا گوشتی استفاده کنید.
  • ابرو‌های خیلی پهن: ابرو‌های پهن و پرپشت در سال‌های گذشته خیلی ترند و پرطرفدار بوده است. اما باید بدانید ترکیب ابروی خیلی پهن و تیره با میکاپ اصلا خوب به‌نظر نمی‌رسد. ابرو‌های شما باید طبیعی و تار‌به‌تار گریم شود.
  • استفاده از لنز و مژه‌ی غیر آکبند: دقت کنید که به‌هیچ عنوان از لنز یا مژه‌ای که توسط شخص دیگری یک بار استفاده شده در میکاپتان استفاده نشود. از طرفی تمام لوازم آرایشی و بهداشتی زمان انقضا دارند پس حتی اگر قبلا از آن‌ها استفاده کردید، باید مطمئن شوید که از زمان انقضای آن نگذشته باشد. رعایت‌نکردن این موارد می‌تواند خطرات جدی برای سلامت چشم‌های شما به وجود بیاورد.

نکات تکمیلی در انتخاب میکاپ برای خواهر عروس و داماد

در این مقاله به بررسی شیک‌ترین و جدید‌ترین آرایش‌ها برای ‌خواهر عروس و خواهر داماد از جمله آرایش کلاسیک، آرایش لایت، آرایش اسموکی، آرایش گرافیکی و آرایش برزیلی پرداختیم. هر کدام از این سبک‌ها اگر به درستی انتخاب و اجرا شوند می‌توانند با ویژگی‌های خاص خود زیبایی و جذابیت خاصی به شما بدهند. برای انتخاب درست آرایش شما باید به سن، تم و لباس خود توجه کنید و بهترین انتخاب را برای سالن آرایشی و میکاپ آرتیست خود داشته باشید.

سؤالات متداول:

برای آرایش اسموکی چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

  • در میکاپ اسموکی از سایه‌های تیره (مشکی و قهوه‌ای) و خط چشم و مداد چشم تیره استفاده می‌شود. رنگ رژ نود مناسب این نوع میکاپ است و لنزهای روشن در این مدل آرایش جلوه‌ی خاصی به چشم‌ها می‌دهد.

از چه رنگ کرم پودری برای آرایش استفاده کنیم؟

رنگ کرم پودر برای هریک از افراد با توجه به رنگ و تناژ پوست متفاوت است اما باید توجه داشته باشید که میکاپ در صورتی می‌تواند روی صورت شما خوب دیده شود که رنگ کرم‌پودر، متناسب با پوستتان باشد. پس از کرم‌پودرهایی که خیلی تیره‌تر یا روشن‌تر از پوستتان هستند به‌هیچ‌وجه استفاده نکنید.

جدیدترین مدل‌های آرایش برای خواهر عروس یا خواهر داماد چیست؟

  • آرایش لایت و اروپایی برای افرادی که آرایش‌های شیک و سبک را می‌پسندند، آرایش گرافیکی برای جوان‌ترها و افرادی که به‌دنبال مدل‌های فشن خاص هستند و آرایش برزیلی برای افرادی که به رنگ‌ها و مدل‌های آرایش غلیظ‌تر علاقه‌ دارند‌ می‌تواند انتخاب خوبی باشد.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا