زیبایی و آرایش

شیدینگ لب چیست؟ تکنیک جدید آرایش لب

در روش شیدینگ لب به کمک رنگ‌های مخصوص و ابزارهای حرفه‌ای، رنگ و فرم لب‌ها اصلاح می‌شود. این روش به شما کمک می‌کند تا لب‌هایی خوش‌رنگ داشته باشید و به راحتی عیب‌ها و لک‌های لب را بپوشانید.

در این مقاله، مراحل و تکنیک‌های شیدینگ لب را با جزئیات توضیح می‌دهیم. این تکنیک مثل سایر روش‌های زیبایی مزایا و عوارض خاصی دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم. در نهایت نکات مراقبتی بعد از عمل را به شما ارائه می‌دهیم تا بتوانید رنگ و زیبایی لب‌هایتان را حفظ کنید و عوارض کم‌تری را تجربه کنید. در این مقاله همراه ما باشید تا با شیدینگ لب بیش‌تر آشنا شوید.

شیدینگ لب چیست؟

شیدینگ لب یک روش نیمه دائمی مانند میکروبلیدینگ است که به کمک آن می‌توانید رنگ لب‌هایتان را تغییر دهید. این تکنیک، رنگ لب را پررنگ کرده و باعث می‌شود لب‌ها طبیعی و رنگی به‌نظر برسد، به طوری که صورتتان بدون آرایش هم شاداب به نظر می‌رسد.

شیدینگ لب انواع مختلفی دارد که می‌توان آن را بر اساس سلیقه هر فرد روی لب‌ها انجام داد. این روش در رنگ‌ها و درجات مختلفی قابل اجراست، بنابراین شما می‌توانید سبک مورد نظر خود را انتخاب کنید. ماندگاری این تکنیک برای هر شخص متفاوت است، اما معمولاً بین ۲ تا ۵ سال دوام دارد.

شیدینگ لب چیست

مراحل اجرای شیدینگ لب

در این بخش شیدینگ لب را مرحله به مرحله توضیح دادیم تا بهتر با این روش آشنا شوید:

  1. انتخاب رنگ: در جلسه مشاوره، سلیقه و انتظارات مشتری مطرح می‌شود و تکنسین با توجه به نیاز‌های مشتری رنگ و طرح مناسب را پیشنهاد می‌دهد. در نهایت رنگ و طرح اولیه انتخاب می‌شود.
  2. آماده‌سازی لب: در این مرحله لب تمیز و ضدعفونی شده و از کرم بی‌حس کننده برای کاهش درد و ناراحتی استفاده می‌شود.
  3. طراحی اولیه با مداد: با مداد مخصوص، طرح اولیه روی لب‌ها کشیده می‌شود تا تقارن و ابعاد لب به صورت کامل بررسی شود.
  4. اجرای شیدینگ: با استفاده از دستگاه میکروپیگمنتیشن، رنگدانه‌ها به لایه‌های بالایی پوست لب‌ها تزریق می‌شوند. در این روش رنگدانه به‌صورت نقطه‌ای روی لب‌ها تتو می‌شود تا زمانی که کل لب‌ها به‌طور کامل رنگ بگیرد و نقاط به‌طور طبیعی با یکدیگر ترکیب شوند.

تکنیک‌های مختلف شیدینگ لب

دو تکنیک زیر معروف‌ترین روش‌های شیدینگ لب هستند که می‌توانید آن‌ها را با رنگ‌های مختلف اجرا کنید:

شیدینگ آمبره (Ombre Lips):

در روش آمبره، دو یا چند رنگ با هم ترکیب می‌شود. در این روش معمولاً رنگ تیره‌تر در مرکز لب و رنگ روشن‌تر در لبه‌ها قرار می‌گیرد. آمبره حالت طبیعی و کانتور شده به لب‌هایتان می‌دهد.

شیدینگ آمبره

شیدینگ خطی (Liner Shading):

در این روش، رنگ به صورت یکنواخت روی لب تتو می‌شود به طوری که لبه‌های لب با مرکز لب همرنگ است. اگر در تکنیک شیدینگ از رنگ‌های ملایم استفاده شود فرم و رنگ لب‌هایتان طبیعی دیده می‌شود.

شیدینگ خطی (Liner Shading)

 مزایا و عوارض شیدینگ لب

 

شیدینگ به لب‌هایی که به طور طبیعی خیلی روشن و کم‌رنگ هستند، رنگ می‌دهد و می‌تواند لب‌های نازک را پرتر نشان دهد. این روش عدم تقارن لب‌ها را اصلاح می‌کند و تیرگی یا زخم‌های لب را می‌پوشاند. این آرایش نیمه دائمی، ماندگاری زیادی دارد و کمک می‌کند صورتتان حتی بدون آرایش هم شاداب دیده شود.

شیدینگ لب هم مانند سایر روش‌های زیبایی عوارضی به همراه دارد. پس از انجام این روش ممکن است لب‌هایتان کمی ملتهب و متورم شود. همچینین برخی افراد ممکن است به رنگدانه‌ها یا مواد استفاده‌شده در شیدینگ حساسیت نشان دهند. در صورتی که مراحل شید به‌درستی انجام نشود، ممکن است لب‌ها نامتقارن یا غیرطبیعی دیده شوند. در این عمل زیبایی از سوزن استفاده می‌شود به همین دلیل ممکن است کمی درد یا ناراحتی در حین انجام تتو حس شود. اگر از سوزن یا ابزار آلوده استفاده شود احتمال انتقال ویروس و انواع میکروب‌ها وجود دارد.

نکات مراقبتی بعد از شیدینگ لب

نکات مراقبتی بعد از شیدینگ لب

در روش شیدینگ، پوست لب کمی متورم شده و زخم‌های میکروسکوپی در این ناحیه ایجاد می‌شود. این التهاب و تورم حدود یک ماه طول می‌کشد تا به صورت کامل بهبود پیدا کند. در دوره‌ی نقاهت، ورم، پوسته شدن و لایه‌برداری در ناحیه لب طبیعی است. برای اینکه لب‌ها به درستی بهبود یابند و تا حد امکان رنگدانه‌ها را حفظ کنند باید به نکات زیر توجه کنید:

  1. جدا نکردن زخم‌ها: تا حد امکان لب‌ها و زخم‌هایتان را لمس نکنید تا روند بهبودی طی شود و زخم‌هایتان عفونت نکند.
  2. استفاده از پماد و کرم مخصوص: بهتر است بعد از شیدینگ لب از پماد‌های مرطوب‌کننده استفاده کنید.
  3. پرهیز از تماس با آب: تا ۲۴ ساعت پس از انجام شیدینگ، شنا و استحمام نکنید و برای نوشیدن آب از نی استفاده کنید.
  4. عدم استفاده از لوازم آرایشی: حداقل به مدت ۱ هفته از لوازم آرایش لب استفاده نکنید.
  5. پرهیز از خوردن غذاهای تند و اسیدی: غذاهای‌ تند یا ترش می‌توانند باعث تحریک لب‌ها شوند به همین دلیل بهتر است تا بهبود زخم‌ها مصرفشان را به حداقل برسانید.

نکات تکمیلی در معرفی شیدینگ لب

در این بلاگ بیتیفو راجع به شیدینگ لب صحبت کرده‌ایم. این روش به بهبود فرم و رنگ لب‌ها کمک می‌کند و می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر زیبایی چهره شما داشته باشد. با توجه به مراحل تخصصی این فرآیند، انتخاب یک متخصص با تجربه و معتبر در این حوزه از اهمیت زیادی دارد.

با انجام شیدینگ لب حتی بدون آرایش هم شاداب به نظر می‌رسید. این روش ماندگاری بالایی دارد. شما می‌توانید با رعایت نکات مراقبتی بعد از انجام شیدینگ مثل استفاده از کرم مخصوص و لمس نکردن زخم‌ها، از عوارض احتمالی جلوگیری کنید و زیبایی لب‌هایتان را حفظ کنید. در نهایت با تحقیق و انتخاب صحیح سالن و فرد ماهر می‌توانید به نتایج دلخواه دست یابید و از زیبایی لب‌های خود لذت ببرید.

سوالات متداول

چه زمانی بعد از انجام شیدینگ لب باید برای ترمیم به سالن مراجعه کنیم؟

معمولا ماندگاری شیدینگ لب با توجه به نکات مراقبتی و عوامل دیگر بین دو الی پنج سال است. بعد از این زمان باید مجددا رنگ و فرم لب‌ها اصلاح شود.

عوارض بعد از انجام شیدینگ چقدر طول می‌کشد تا بهبود یابد؟

معمولا عوارض شایع مثل تورم و التهاب در ناحیه‌ی لب تا یک ماه زمان نیاز دارد تا به طور کامل بهبود یابد. سعی کنید در این زمان از پماد مخصوص استفاده کنید و زخم‌ها را جدا نکنید تا روند بهبودی به خوبی طی شود.

شیدینگ لب برای چه افرادی مناسب است و چه مزایایی دارد؟

این روش رنگ لب‌ها را بیش‌تر می‌کند. شیدینگ به افرادی که لب‌های نازکی و غیر قرینه دارند مناسب است و فرم لب‌هایشان را بهبود دهد. این تکنیک می‌تواند زخم‌های و لک‌های ناحیه‌ی لب را بپوشاند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا