زیبایی و آرایش

انواع کاشت مژه

داشتن مژه‌های بلند و پرپشت نه‌تنها به چشم‌ها حالت داده، بلکه اعتماد به نفس را نیز افزایش می‌دهد. در این مقاله، به بررسی انواع کاشت مژه می‌پردازیم و شما را با ویژگی‌ها و روش‌ انجام هر مدل آشنا می‌کنیم. همچنین، مقایسه‌ای بین کاشت مژه دائمی و موقت انجام می‌دهیم تا به شما کمک کند بهترین انتخاب را داشته باشید. در پایان، نکات مهم مراقبتی پس از کاشت مژه را بررسی خواهیم کرد تا بتوانید زیبایی و شادابی مژه‌های خود را برای مدت طولانی حفظ کنید. بیایید با هم به دنیای شگفت‌انگیز کاشت مژه‌ها سفر کنیم! تکنیک‌های زیر انواع سبک‌های کاشت مژه هستند که در ادامه آن‌ها را معرفی می‌کنیم:

  1. کاشت کلاسیک
  2. کاشت والیوم روسی
  3. کاشت مگاوالیوم
  4. کاشت هیبریدی
  5. کاشت هیدن

کاشت مژه‌ کلاسیک

کاشت کلاسیک (Classic lashes) برای افرادی مناسب است که می‌خواهند مژه‌هایشان طبیعی به نظر برسد و به دنبال مژه‌های خیلی بلند و پر نیستند. در این روش، مژه‌کار با استفاده از چسب مخصوص، هر مژه مصنوعی را به یک مژه طبیعی می‌چسباند. این کار نیاز به دقت و مهارت بالایی دارد تا نتیجه نهایی طبیعی به نظر برسد.

کاشت مژه‌ی کلاسیک، مژه‌های شما را بلند‌تر از قبل نشان می‌دهد و باعث می‌شود حالت چشم‌هایتان بهتر دیده شود. فرآیند این نوع کاشت بین 1.5 تا 2 ساعت زمان می‌برد. کاشت کلاسیک معمولا بین 2 الی 6 هفته ماندگاری دارد و بعد از آن باید ترمیم شود.

کاشت مژه کلاسیک

کاشت مژه‌ والیوم روسی

کاشت والیوم روسی (Russian Volume lashes) برای خانم‌هایی مناسب است که می‌خواهند مژه‌های پرتری نسبت به مدل کلاسیک داشته باشند. در این روش، به جای چسباندن یک مژه مصنوعی به یک مژه طبیعی (مانند کاشت کلاسیک)، چندین مژه مصنوعی (معمولاً 2 تا 6 مژه) به یک مژه طبیعی چسبانده می‌شود.

در کاشت والیوم، شما می‌توانید مژه‌هایی پر، در عین حال سبک و طبیعی داشته باشید. فرآیند این نوع کاشت معمولا طولانی‌تر از کلاسیک است و بین 2 الی 4 ساعت زمان می‌برد. ماندگاری کاشت والیوم هم 2 الی 6 هفته است و بعد از آن باید ترمیم شود. هزینه‌ی کاشت والیوم با توجه به زمان و موادی که استفاده می‌شود بیش‌تر از کاشت کلاسیک است.

کاشت مژه والیوم روسی

کاشت مژه‌ مگاوالیوم

کاشت مگاوالیوم (Mega Volume Lashes) جزو مدل‌های فانتزی و حجیم است و برای افرادی که مژه‌های متراکم با استحکام بالا دارند مناسب است. در روش مگاوالیوم، مژه‌کار 6 تا 16 مژه مصنوعی را به یک مژه طبیعی می‌چسباند. دقت کنید که مژه‌های مگاوالیوم باید بسیار نازک و سبک باشد تا مژه‌های اصلی آسیبی نبینند و باعث سنگینی و افتادگی پلک‌ها نشود.

کاشت مگاوالیوم معمولا بین 3 الی 5 ساعت زمان لازم دارد. این مدل کاشت، نسبت به کاشت کلاسیک و والیوم ماندگاری کم‌تری دارد، ماندگاری کاشت مگاوالیوم بین 2 الی 4 هفته است.

کاشت مژه‌ مگاوالیوم

کاشت مژه‌ هیبریدی

کاشت هیبریدی، ترکیبی از کاشت والیوم و کلاسیک است. در این نوع کاشت مژه‌کار روی تار‌های اصلی به صورت ترکیبی یک و چند مژه‌ی مصنوعی را می‌چسباند. این مدل کاشت از کاشت والیوم کم‌ حجم‌تر و از کلاسیک پر حجم‌تر است، به همین دلیل برای افرادی که می‌خواهند مژه‌های نچرال و پر داشته باشند مناسب است.

فرآِیند کاشت هیبریدی بین 1.5 الی 3 ساعت زمان می‌برد. این مدل کاشت ماندگاری بهتری نسبت به کاشت والیوم و کلاسیک دارد و بین یک الی دو ماه نیاز به ترمیم ندارد.

کاشت مژه‌ هیبریدی

کاشت مژه‌ هیدن

در کاشت هیدن، تار‌های مژه مصنوعی به صورت دسته‌ای بین مژه‌های اصلی قرار می‌گیرد. کاشت هیدن جزو روش‌های آسان و موقتی‌ است، این روش بین یک الی دو هفته ماندگاری دارد. شما می‌توانید به راحتی به کمک رشته‌های مژه و چسب در خانه کاشت هیدن را انجام دهید.

کاشت هیدن نسبت به روش‌های دیگر کم ‌هزینه‌تر است. فرآیند انجام کاشت هیدن بسیار سریع‌تر از روش‌های دیگر است و در چند دقیقه انجام می‌شود.

کاشت مژه‌ هیدن

مقایسه‌ی کاشت مژه‌ی دائمی و موقت

شاید برای شما هم سوال باشد که کاشت مژه‌ی دائمی چه تفاوت‌هایی با کاشت مژه‌ی موقت دارد. ما در این قسمت هر کدام از این روش‌ها را به صورت جداگانه معرفی می‌کنیم و به مقایسه‌‌ی این دو روش می‌پردازیم:

  • کاشت دائمی مژه: اگر دنبال یک روش دائمی برای کاشت مژه هستید تنها راه آن جراحی است. در کاشت دائمی، فولیکول مو در محل رویش مژه قرار می‌گیرد. کاشت دائمی مو نیاز به ترمیم ندارد، از این رو با یک بار هزینه کردن می‌توانید مژه‌هایی پر پشت و زیبا داشته باشید. این روش برای افرادی که مژه‌هایشان را در شیمی درمانی از دست داده‌اند یا به دلایل دیگر مژه‌هایشان از ریشه جدا شده، گزینه‌ی مناسبی است. با توجه به این که چشم عضو حساسی است کاشت دائمی می‌تواند خطرناک باشد به همین دلیل باید دقت کنید که این روش فقط در کلینیک‌ها و بیمارستان‌ها توسط پزشک و جراح انجام شود.
  • کاشت موقت مژه: در کاشت‌های موقت از چسب مژه برای چسباندن مژه‌ی مصنوعی استفاده می‌شود. برخی افراد به اکستنشن‌ها هم کاشت دائمی می‌گویند اما در اصل این موضوع فقط یک اصلاح و اشتباه رایج است و اکستنشن‌ها، دائمی نیستند. درست است که برخی از کاشت‌های موقت مثل اکستنشن ماندگاری بیش‌تری نسبت به کاشت هیبریدی دارد اما در نهایت اکستنشن هم نوعی کاشت موقت است و بعد از چند هفته به ترمیم نیاز دارد. این روش معمولا با عوارض و خطرات خیلی کمی همراه است و توسط مژه‌کار در سالن و حتی خانه انجام می‌شود.

نکات مهم مراقبتی بعد از کاشت مژه

شما با رعایت نکات زیر می‌توانید عمر کاشت موقت را افزایش دهید تا دیر‌تر به ترمیم نیاز پیدا کنید:

  1. عدم تماس با آب: تا ۲۴ ساعت پس از کاشت، از تماس مژه‌ها با آب پرهیز کنید تا چسب به خوبی خشک شود. سونا، بخار و هر رطوبتی باعث می‌شود چسب ضعیف شده و مژه‌ها جدا شود.
  2. استفاده نکردن از محصولات آرایشی: استفاده از ریمل، خط چشم و محصولات آرایشی روی مژه‌ها را به حداقل برسانید.
  3. خودداری از لمس مژه‌ و چشم‌‌ها: مژه‌هایی که در حال جدا شدن هستند را جدا نکنید و پلک‌هایتان را با دست نکشید. در هنگام خواب دقت کنید روی صورت نخوابید و دست‌هایتان را روی چشم‌ها نگذارید.
  4. رعایت بهداشت: چربی، ماندگاری مژه‌‌هایتان را کم می‌کند. به همین دلیل حتی اگر چشم‌هایتان را آرایش نمی‌کنید بهتر است روزی یک بار با یک پاک‌کننده‌ی ملایم مثل شامپو بچه و آب خنک به آرامی پلک‌ها و مژه‌هایتان را شستشو دهید.

نتیجه‌گیری

در این مقاله از بلاگ بیتیفو به آشنایی با روش‌های مختلف کاشت مژه مانند کاشت کلاسیک، والیوم روسی، مگا والیوم، هیبریدی و هیدن پرداختیم تا بتوانید گزینه‌ای متناسب با سلیقه و نیاز خود انتخاب کنید. این روش‌ها جزو کاشت‌های موقت هستند و هر یک بین یک تا چند هفته ماندگاری دارند. در ادامه‌ی مقاله عنوان کردیم که کاشت موقت مژه، هزینه و خطر کم‌تری نسبت به کاشت دائمی دارد و کاشت دائمی فقط با کمک جراحی زیر نظر پزشک انجام می‌شود. در نهایت می‌توانید با رعایت نکاتی مثل استفاده نکردن از محصولات آرایشی، لمس نکردن مژه‌ها و رعایت بهداشت زیبایی مژه‌هایتان را حفظ کنید و عمر آن‌ها را افزایش دهید.

سوالات متداول

کدام یک از انواع کاشت مژه ماندگاری بیش‌تری و کدام یک کم‌ترین ماندگاری را دارد؟

به طور کلی عوامل مختلفی مثل رعایت نکات مراقبتی می‌تواند بر ماندگاری مژه تاثیر بگذارد. در میان کاشت‌های موقت، کاشت هیبریدی بیش‌ترین ماندگاری را دارد و اگر از آن به خوبی مراقبت کنید تا دو ماه نیاز به ترمیم ندارد. کاشت هیدن کم‌ترین ماندگاری را دارد و بعد از یک الی دو هفته باید ترمیم شود.

کدام یک از انواع کاشت مژه، ماندگاری دائمی دارد؟

تنها روش دائمی کاشت مژه، جراحی است که باید زیر نظر پزشک و متخصص در کلینیک و سالن انجام شود سایر تکنیک‌ها جزو روش‌های موقتی هستند و بعد از چند هفته به ترمیم نیاز دارند.

بعد از کاشت مژه چه مراقبت‌هایی انجام دهیم تا ماندگاری آن بیش‌تر شود؟

برای افزایش ماندگاری مژه‌هایتان تا 24 ساعت از تماس آب با مژه‌هایتان خودداری کنید، مژه‌هایتان را لمس و جدا نکنید، در طول دوره‌ای که مژه‌ گذاشتید از محصولات آرایشی مثل ریمل استفاده نکنید و چشم‌هایتان را روزانه با محصولات بهداشتی ملایم و آب خنک شستشو دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا