زیبایی و مراقبت مو

کوتاهی مو مردانه جدید

کوتاهی مو مردانه جدید

مدل مو یکی از عوامل کلیدی و پراهمیت برای ایجاد یک استایل جذاب در مردان است. در این مقاله، به بررسی انواع مختلف مدل‌های کوتاهی مردانه‌ی ساده و فشن می‌پردازیم و عوامل مهمی را به شما ارائه می‌دهیم که با کمک آن‌ها می‌توانید بهترین مدل مو را متناسب با ویژگی‌ها و سبک خود انتخاب کنید. همچنین نکات مهم برای مراقبت‌ از موها بعد از کوتاهی را در این مقاله بررسی می‌کنیم. با ما همراه باشید تا با بهترین مدل‌های موی مردانه آشنا شوید:

مدل موهای ساده:

  1. بازکات
  2. کوییف
  3. مولت مدرن
  4. مولت پرده‌ای
  5. ساید سوییپ

مدل موهای فشن:

  1. آندرکات
  2. فاکس هاوک
  3. تاپ نات
  4. مدل وایکینگی
  5. موهاک

 

1- مدل موهای ساده

1.1- بازکات

در مدل موی بازکات، موها به کمک ماشین به‌صورت یکدست یا فیدشده کوتاه می‌شود. اندازه‌ی مو در این مدل مو کمتر از یک سانتی‌متر است. بازکات یک مدل موی ترند به‌خصوص برای افراد ورزشکار و جوان است. مدل موی بازکات بیشتر با صورت زاویه‌دار و کشیده‌ تناسب دارد.

1.2- کوییف Quiff

مدل موی کوییف یکی از مدل موهای کلاسیک و محبوب است. این مدل در قسمت جلوی سر بلند‌تر از بخش‌های دیگر است. با توجه به این که در مدل کوییف موها پیشانی را نمی‌پوشاند، کمک می‌کند صورت شما کشیده به‌نظر برسد؛ به همین دلیل این مدل برای فرم صورت مربعی، بیضی و گرد مناسب است.

1.3- مولت مدرن

مدل مولت کره‌ای در کره‌ی جنوبی محبوبیت زیادی دارد. در این مدل، موها در قسمت جلو و بالای سر کوتاه و در قسمت پشت بلند‌تر هستند. در مولت کره‌ای برای ایجاد حجم، موها به‌صورت لایه‌ای کوتاه می‌شود. مولت مدرن برای افرادی که فرم صورت قلبی یا کشیده دارند یک انتخاب خوب است.

1.4- مولت پرده‌ای

در مدل مولت پرده‌ای موها به دو بخش تقسیم می‌شود و به سمت کناره‌ها می‌رود. این مدل روی موهایی با اندازه‌های بلند و متوسط اجرا می‌شود که می‌تواند مطابق با سلیقه‌ی هر فرد متفاوت باشد. با توجه به این که در مولت پرده‌ای موها در کناره‌های سر حجیم است برای افرادی که فرم صورت کشیده و قلبی دارند، یک انتخاب مناسب است.

1.5- ساید سوییپ

در ساید سوییپ کناره‌های مو کوتاه و تراشیده شده و موهای بالای سر، بلند و به یک طرف کشیده شده است. این مدل مو با موهای لخت و مجعد سازگاری بیشتری دارد. همچنین مدل ساید سوییپ به افرادی که فرم صورت گرد و مربعی دارند کمک می‌کند تا صورتشان کشیده و زاویه‌دار دیده شود.

2- مدل موهای فشن

2.1- آندرکات

در مدل آندرکات موهای کناره و پشت سر معمولاً با ماشین تراشیده می‌شود اما موهای بالای سر اندازه‌ی متوسط یا بلند دارد. مدل موی آندرکات می‌تواند صورت را کشیده‌تر نشان دهد؛ از این رو برای افرادی که فرم صورت مربعی یا گرد دارند مناسب است.

2.2- فاکس هاوک

مدل موی فاکس هاوک یک مدل موی لایه‌ای است که در آن بخش‌های کناری و پایین سر کوتاه‌تر از بخش بالای سر، فید یا تراشیده می‌شود. فاکس هاوک جزو مدل موهای فشن است که با توجه به حجم بیشتر مو در بالای سر، باعث می‌شود فرم صورت شما کشیده‌تر دیده شود؛ به همین دلیل این مدل مو با فرم صورت گرد و مربعی هماهنگی خوبی دارد.

2.3- تاپ نات

مدل موی تاپ نات شباهت زیادی با مدل آندرکات دارد. در این مدل مو کناره‌های سر تراشیده می‌شود و موی بالای سر به‌صورت گوجه‌ای با کش بسته می‌شود. این مدل مو با فرم صورت کشیده و بیضی تناسب دارد.

2.4- مدل موی وایکینگی

در مدل موی وایکینگی بخشی از سر تراشیده می‌شود و بقیه‌ی مو بافته می‌شود. این مدل مو از سریال وایکینگ‌ها الهام گرفته شده است و استایل شما را کمی خشن‌ نشان می‌دهد. مدل وایکینگی باعث می‌شود صورتتان زاویه‌دار به‌نظر برسد و برای افرادی که فرم صورت مربعی، گرد و بیضی دارند یک مدل موی مناسب است.

2.5- موهاک

مدل موی موهاک جزو مدل‌های فشن است. موهای وسط سر در این مدل معمولاً بلند است و موهای اطراف سر تراشیده می‌شود. شما می‌توانید موهای بلند را با استفاده از ژل یا تافت به‌صورت عمودی استایل کنید. این مدل مو برای افرادی که فرم صورت مربعی و گرد دارند یک گزینه‌ی خوب است.

انتخاب بهترین مدل کوتاهی مناسب

فاکتور‌های زیر به شما کمک می‌کند تا بتوانید بهترین مدل را برای موهایتان انتخاب کنید:

  • سلیقه‌ی شخصی: مهم‌ترین عامل در انتخاب مدل مو، سبک و سلیقه‌ی شخصی شما است. باید مدل مویی را انتخاب کنید که بیانگر کاراکتر شما باشد و در ارتباط با دیگران به شما اعتماد‌به‌نفس بیشتری دهد.
  • فرم صورت: موهای شما باید مکمل فرم صورتتان باشد. اگر فرم صورت شما گرد است، باید مدل مویی را انتخاب کنید که صورتتان را کشیده‌ نشان می‌دهد، اگر صورتتان کشیده باشد باید از مدل‌هایی استفاده کنید که به صورتتان عرض بیش‌تر بدهد و اگر فرم صورت قلبی شکل دارید، باید سراغ مدل‌هایی بروید که چانه‌‌ی شما را پهن‌تر نشان می‌دهد.
  • جنس مو: باید سازگارترین مدل‌مو با جنس‌موهایتان را انتخاب کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا حتی در صورتی که زمان رسیدگی به موهایتان را ندارید، مدل موهایتان خوب و مرتب به‌نظر برسد.

نکات مهم برای مراقبت از مو بعد از کوتاهی

در این قسمت چهار نکته‌‌ی ساده و مهم را ارائه می‌دهیم که با رعایت‌کردن آن‌ها می‌توانید موهایی سالم و پرپشت داشته باشید:

  1. شامپوی مناسب: از شامپوی مناسب با نوع موی خود استفاده کنید، هر زمانی متوجه شدید شامپویتان مثل قبل روی تمیزی و سلامت موهایتان تأثیر نمی‌گذارد، باید شامپوی خود را عوض کنید.
  2. شست‌وشوی به‌موقع: اگر موهای چربی دارید باید موهایتان به‌صورت منظم شسته شود. چرب‌بودن کف سر و مو باعث افزایش ریزش مو می‌شود. همچنین اگر موهایتان خشک باشد باید تعداد دفعات شست‌وشویتان کمتر باشد تا موهایتان بیش از حد خشک و شکننده نشود.
  3. خشک کردن صحیح مو: سعی کنید به‌صورت دائمی از سشوار برای خشک‌کردن موهایتان استفاده نکنید. بعد از شست‌وشو موهای خود را به‌آرامی با حوله خشک کنید و آن را چنگ نزنید.
  4. محصولات مراقبتی مو: برای این که موهای سالمی داشته باشید قبل از استفاده‌ی سشوار از محصولات مراقبتی استفاده کنید. این کار باعث می‌شود موهایتان در مقابل گرما، کمترین آسیب را ببیند. همچنین اگر خارش و خشکی کف سر دارید، می‌توانید از انواع روغن‌های مخصوص مثل روغن نارگیل و زیتون استفاده کنید.

نتیجه‌گیری و نکات تکمیلی کوتاهی مو مردانه

در این مقاله مدل‌های کوتاهی مردانه‌ی ساده مثل بازکات، کوییف،مولت مدرن، مولت پرده‌ای و سایدسوویپ را معرفی کردیم. همینطور در ادامه به بررسی مدل‌های مدرن و فشن مثل آندرکات، فاکس هاوک، تاپ نات، مدل واکینگی و موهاک پرداختیم. براساس این اطلاعات شما می‌توانید با توجه به فرم صورت، سلیقه‌ی شخصی و جنس موهایتان بهترین مدل مو را انتخاب کنید. همچنین با رعایت‌کردن نکاتی که در مورد مراقبت از مو گفته شد، می‌توانید موهایی سالم‌ و شاداب داشته باشید. اگه تمایل دارین با اسم انواع مدل مو مردانه بیشتر آشنا بشین به این مقاله مراجعه کنید.

سؤالات متداول

  • آیا نوع موها (صاف، موج‌دار، فر) در انتخاب مدل مو تأثیر دارد؟

    بله، نوع مو نقش مهمی در انتخاب مدل کوتاهی دارد. برخی مدل‌ها ممکن است برای موهای صاف مناسب‌تر باشد، درحالی که مدلی دیگر برای موهای فر یا مجعد طراحی شده است. درنظرگرفتن نوع مو به شما کمک می‌کند تا مدلی را انتخاب کنید که به‌راحتی بتوانید آن را استایل کنید.

  • چگونه می‌توانم از مدل موی خود به خوبی مراقبت کنم؟

برای مراقبت از مدل موی خود، می‌توانید از محصولات مناسب (شامپو، نرم‌کننده و حالت‌دهنده) استفاده کنید و از ابزار‌های حرارتی مثل سشوار و اتوی مو تا حد ممکن دوری کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا