زیبایی و آرایش

ماندگاری هاشور ابرو چقدر است؟

هاشور ابرو روشی موقت و نیمه دائمی برای زیبایی ابروها است که کمک می‌کند ابروهایتان زیبا و پرپشت به‌نظر برسد. این روش با استفاده از سوزن‌های بسیار نازک و رنگدانه‌ها انجام می‌شود و خطوط ریز و دقیقی روی پوست ایجاد می‌کند. این رنگ‌ها باعث می‌شود ابرو، رنگ و فرم بهتری داشته باشد. هاشور ابرو از 1 تا 4 سال روی پوست شما ماندگاری دارد و بعد از آن اثرش کم‌رنگ می‌شود.

به‌طور کلی عوامل متعددی بر دوام هاشور ابرو تأثیرگذار هستند. در این مقاله، به بررسی دقیق‌تر روند محو شدن هاشور ابرو و عوامل مؤثر بر ماندگاری هاشور می‌پردازیم، همچنین نکات کاربردی‌ای را ارائه می‌دهیم که به افزایش ماندگاری هاشور ابرو کمک می‌کند و شما با کمک آن‌ها دیر‌تر به ترمیم ابرو نیاز پیدا می‌کنید.

ماندگاری-هاشور-ابرو-چقدر-است؟

ماندگاری هاشور ابرو چقدر است؟

مدت زمان معمول ماندگاری هاشور ابرو بسته به تکنیک استفاده شده، نوع پوست و مراقبت‌های بعد از انجام آن می‌تواند متفاوت باشد. به‌طور کلی تکنیک میکروبلیدینگ معمولاً بین ۱ تا ۳ سال ماندگاری دارد. در این روش چون رنگدانه‌ها در لایه‌های سطحی پوست قرار می‌گیرند، با گذر زمان کمرنگ‌تر می‌شود.

ماندگاری تکنیک آمبره معمولاً بین ۲ تا ۴ سال است. رنگدانه‌ها در لایه‌های عمیق‌تری از پوست قرار می‌گیرند و به همین دلیل ماندگاری بیشتری دارند. میکروشیدینگ و سایه‌زنی نیز معمولاً بین ۱ تا ۳ سال ماندگاری دارند. در قسمت زیر روند محو شدن طبیعی هاشور را توضیح می‌دهیم تا بدانید با گذشت زمان هاشور ابرو‌هایتان چطور دیده می‌شود:

  • بلا فاصله بعد از جلسه‌ی اول: هاشور ابروهایتان در مقایسه با ابروهای طبیعی به طور محسوسی تیره‌تر به نظر می رسند. هر گونه قرمزی، تورم یا پوسته پوسته شدن در عرض یک هفته فروکش می کند.
  • 4 هفته بعد: حدودا بعد از گذشت 4 هفته، 40 درصد از رنگدانه‌های اضافی می ریزد و ابروها روشن تر می‌شود.
  • ۱ الی 6 ماه بعد: از 1-6 ماهگی، محو شدن به طور چشمگیری کند می شود. رنگ هاشور در این مدت تقریبا ثابت می ماند.
  • 9 ماه بعد: با نزدیک شدن به یک سالگی، ممکن است اولین نشانه های محو شدن هاشور ظاهر شود. انتهای قوس ابروها ممکن است کم‌رنگ‌تر به نظر برسد.
  • یک سال بعد: بعد از یک سال شکل کلی ابرو باقی می ماند اما تراکم ابرو کم‌تر می‌شود. معمولا این زمان بهترین تایم برای ترمیم هاشور ابرو‌هایتان است.
  • بعد از یک سال: رنگ ابرو روشن‌تر و کمی مایل به خاکستری دیده می‌شود در این حالت موهای ابرو پررنگ‌تر از هاشور ابروهایتان است به همین دلیل روی هاشور را می‌پوشاند. دقت کنید که اثر هاشور ابرو حتی با گذشت زمان هم به صورت کامل پاک نمی‌شود و برای پاک کردن کامل هاشور باید از لیزر استفاده کنید.

تکنیک‌های مختلف هاشور ابرو

تکنیک‌های مختلف هاشور ابرو

هاشور ابرو یکی از محبوب‌ترین تکنیک‌ها برای تغییر شکل و پر کردن ابرو است. این تکنیک‌ها شامل روش‌های مختلفی هستند که هر کدام ویژگی‌ها و نتایج خاص خود را دارند. در ادامه، به معرفی چند تکنیک مختلف هاشور ابرو می‌پردازم:

هاشور مویی (Hair Stroke)

 در این تکنیک، خطوط ریزی به شکل تارهای طبیعی ابرو تتو می‌شود. این روش برای افرادی که ابروهای کم‌پشت دارند یا شکل ابروهایشان نیاز به اصلاح دارد، مناسب است. ماندگاری هاشور مویی معمولاً بین 1 تا 3 سال است، اما ممکن است بعد از این مدت نیاز به ترمیم داشته باشد.

آمبره ابرو (Ombre Brow)

در روش آمبره ابرو، رنگ از تیره به روشن به صورت تدریجی در ابرو‌ها تتو می‌شود. در قسمت داخلی ابرو، رنگ روشن‌تر و در قسمت انتهایی، رنگ تیره‌تر دیده می‌شود. عمر آمبره ابرو به عوامل مختلفی بستگی دارد اما حداقل تا دو سال این مدل هاشور نیاز به ترمیم ندارد.

میکروبلیدینگ (Microblading)

این روش مشابه هاشور مویی است؛ اما با استفاده از یک ابزار دستی با سوزن‌های بسیار نازک انجام می‌شود. در میکروبلیدینگ ابرو‌ها بسیار طبیعی دیده می‌شود. از آنجایی که میکروبلیدینگ در سطح پوست انجام می‌شود، ماندگاری‌اش بین 12 تا 36 ماه است و بعد از آن به ترمیم نیاز دارد.

میکروفیچرینگ(microfeathering)

این تکنیک ترکیبی از میکروبلیدینگ و تکنیک پودری است. در این روش، تار‌های مو و سایه به‌طور همزمان تتو می‌شود تا ظاهری پرپشت و طبیعی برای ابروها ایجاد کند. ماندگاری این تکنیک یک الی سه سال است.

تکنیک سایه‌زنی (Shading)

در این روش، رنگ به‌ صورت پودری و به شکل سایه روی ابروها تتو می‌شود تا عمق و بعد بیشتری به ابروها بدهد. در روش شیدینگ ابروها پهن‌ و طبیعی دیده می‌شوند. در این تکنیک هم معمولا تا یک سال به ترمیم نیاز پیدا نمی‌کنید.

عوامل تأثیرگذار بر ماندگاری هاشور ابرو

عوامل تأثیرگذار بر ماندگاری هاشور ابرو

هاشور ابرو به‌طور کلی بین 12 تا 48 ماه ماندگاری دارد؛ اما در بسیاری از موارد، اثرات هاشور به مرور زمان از بین می‌رود یا برای مدت‌ بیشتری باقی می‌ماند. ماندگاری هاشور ابرو به دلیل عوامل مختلفی از جمله نوع و وضعیت پوست، محصولات مورد استفاده، سبک زندگی، قرارگرفتن در معرض اشعه‌ی ماوراء بنفش و ژنتیک متفاوت است. در این بخش مقاله به چگونگی تأثیر این عوامل بر دوام هاشور ابرو و نکات تأثیرگذار برای افزایش طول عمر این تکنیک زیبایی می‌پردازیم.

  • کیفیت رنگدانه: رنگدانه‌های مورداستفاده در میکروبلیدینگ به‌طورقابل‌توجهی بر ماندگاری ابروها تأثیر می‌گذارد. کیفیت رنگدانه‌ ، ماندگاری رنگ را تضمین می‌کند. در مقابل، رنگدانه‌هایی باکیفیت پایین‌تر ممکن است منجر به محوشدن سریع‌تر رنگ ابروها شوند.
  • آب‌رسانی پوست: پوست هیدراته‌شده بهتر از پوست خشک رنگدانه را حفظ می‌کند. مهم است که پوست خود را با نوشیدن مقدار کافی آب و استفاده از مرطوب‌کننده‌های توصیه‌شده توسط متخصص، هیدراته نگه دارید.
  • سن پوست شما: با افزایش سن، پوست ما دستخوش تغییرات طبیعی مانند کاهش تولید کلاژن می‌شود. این عوامل می‌توانند بر مدت زمان ماندگاری رنگدانه در پوست تأثیر بگذارند. معمولاً افرادی که سن‌شان بیشتر است به ترمیم بیشتری نیاز دارند.
  • نوع پوست: درافرادی که پوست چرب دارند به‌دلیل تولید بیش از حد چربی، هاشور ابرو‌ها سریع‌تر محو می‌شود. با این حال، با تکنیک‌های مخصوص و انتخاب رنگدانه‌ی مناسب، حتی افرادی که پوست چرب دارند می‌توانند ماندگاری ابرو‌های هاشورزده‌ی خود را افزایش دهند.
  • آسیب بیش از حد خورشید: قرارگرفتن طولانی‌مدت در معرض اشعه‌های مضر UV خورشید می‌تواند باعث محوشدن سریع‌تر رنگدانه شود؛ به همین دلیل استفاده از کرم‌های ضد آفتاب با SPF بالا برای محافظت از ابروها در برابر قرارگرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید ضروری است.

نکات کاربردی برای افزایش ماندگاری هاشور

درحالی که برخی از عوامل که بر ماندگاری هاشور ابروهایتان تأثیر می‌گذارد از کنترل شما خارج است، روش‌هایی وجود دارد که با کمک آن‌ها مدت ماندگاری هاشور ابرو بیشتر می‌شود. در این بخش این نکات مهم را  به شما ارائه می‌دهیم:

  • پیروی از دستورالعمل‌های مراقبت‌های پس از هاشور: پیروی از دستورالعمل‌ها مانند استفاده از پماد مخصوص و تمیز نگه‌داشتن ناحیه‌ی تحت‌درمان، می‌تواند به حفظ رنگدانه و افزایش طول عمر ابروهای هاشورشده کمک کند.
  • از محصولات لایه‌بردار و بازسازی‌کننده‌ی پوست استفاده نکنید: برای جلوگیری از محوشدن سریع، از لایه‌برداری ابروها و استفاده از محصولات احیاکننده‌ی پوست که ممکن است با رنگدانه و فرآیند بهبودی تداخل داشته باشند، خودداری کنید. نمونه‌هایی از محصولاتی که نباید از آن‌ها استفاده کرد عبارت‌اند از: AHA (اسیدهای آلفا هیدروکسی)، BHAS (بتا هیدروکسی اسیدها) و رتینول‌ها.
  • انتخاب متخصص مجرب: حتماً از یک سالن و متخصص معتبر و با تجربه برای هاشور ابرو استفاده کنید.

نتیجه‌گیری

در این بلاگ بیتفو خواندیم که هاشور ابرو روشی نیمه دائمی برای زیبایی ابروها است. به‌طور کلی، مدت زمان ماندگاری هاشور ابرو با توجه به تکنیکی که اجرا می‌شود بین 1 تا 4 سال است و بعد از آن به ترمیم نیاز پیدا می‌کند. با گذشت زمان و بعد از یک سال اثر هاشور ابرو کم‌رنگ‌تر می‌شود و ابرو‌ها کم‌تراکم به‌نظر می‌رسد. عوامل متعددی از جمله نوع پوست، کیفیت مواد مصرفی، و نحوه‌ی مراقبت بعد از انجام این فرایند بر ماندگاری هاشور ابرو تأثیرگذارند. شما می‌توانید با انتخاب یک سالن خوب، متخصص مجرب و رعایت نکات مراقبتی کیفیت و ماندگاری ابرو‌هایتان را تضمین کنید.

سوالات متداول

چه عواملی در ماندگاری هاشور ابرو تاثیر دارند؟

عوامل مختلفی از جمله نوع و سن پوست، محصولات مورد استفاده، میزان آب بدن، قرارگرفتن در معرض اشعه‌ی ماوراء بنفش و ژنتیک در ماندگاری هاشور ابرو تاثیرگذار هستند.

آیا روش‌هایی وجود دارد که به کمک آن‌ها ماندگار هاشور ابرو افزایش پیدا کند؟

بله. شما با انتخاب سالن و متخصص ماهر که از مواد با کیفیت استفاده می‌کند و انجام مراقبت‌های لازم بعد از تتو می‌توانید عمر هاشور ابروهایتان را افزایش دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا