زیبایی و مراقبت مو

اسم انواع مدل مو مردانه

یکی از راه‌های ساده و کم‌هزینه‌ که با کمک آن می‌توانید استایلتان را تغییر دهید، تغییر مدل موهایتان است. این روز‌ها با توجه به تنوع زیاد مدل‌ها، ممکن است اسم خیلی از این مدل‌ها را ندانید و در انتخاب مدل موی مناسب دچار سردرگمی شوید.

در این مقاله انواع سبک‌های کوتاهی مو مردانه از مدل‌های کلاسیک و بلند تا مدل‌های مدرن و خلاقانه پوشش داده شده‌ است تا به درستی شما را در مسیر انتخاب یک استایل بی‌نقص و مناسب همراهی کنیم. همچنین عواملی که در انتخاب مدل مو تأثیرگذار هستند، مانند جنس مو، فرم صورت و ترندترین‌ مدل‌های موی مردانه را به شما معرفی کرده و مورد بررسی قرار دادیم. به صورت کلی انواع مدل مو مردانه جدید شامل موارد زیر می‌شود:

مدل‌ موهای مدرن:

  1. بازکات (Buzz Cut)
  2. کروکات (  (crew cut
  3. آندرکات (undercut)
  4. پمپادور مدرن (Pompadour)
  5.  ساید پارت

مدل‌موهای تخصصی و خلاقانه:

  1. فاکس هاوک (faux hawk)
  2. کوییف (Quiff)
  3. موهاک (mohawk)
  4. کراپ فرانسوی

مدل موهای بلند:

  1. کامای به‌هم ریخته
  2. مدل موی لایه‌ای
  3. مدل موی ولف کات

در ادامه هر کدام از این مدل موهای مردانه را با توضیحات کامل و تصاویر نمونه قرار می‌دهیم:

  1. مدل مو‌های مردانه مدرن

1.1- مدل مو مردانه بازکات (Buzz Cut)

اندازه‌ی مو در مدل بازکات کمتر از یک سانتی‌متر در نزدیکی پوست سر است. در این مدل مو مطابق با سلیقه‌تان می‌توانید موهایتان را به صورت یکنواخت یا فیدشده با ماشین اصلاح کوتاه کنید. مدل موی بازکات جزو مدل‌های مدرن و ترند در سال‌های اخیر به‌خصوص فصل‌های گرم است.

1.2- مدل مو مردانه کروکات(crew cut)

در مدل کروکات، موها به‌صورت لایه‌لایه کوتاه می‌شود. در این مدل، مو‌های بالای سر بلند‌تر از موهای کناری است، به‌طور کلی کروکات هم جزو مدل‌های خیلی کوتاه است که در آن مو‌های کنار و پشت سر باید با ماشین اطلاح شود و موهای بالای سر هم فقط در حد چند سانتی‌متر بلندتر از بقیه‌ی قسمت‌های سر است.

1.3- مدل مو مردانه آندرکات (undercut)

در مدل موی ‌آندرکات کناره‌ها و پشت مو بسیار کوتاه یا تراشیده می‌شود، درحالی که موهای بالای سر باید بلند‌تر باشد. این مدل مو شباهت زیادی با مدل موی کروکات دارد؛ با این تفاوت که در موی کروکات اندازه‌ی موهای بالای سر کوتاه‌تر از آندرکات است و موها به صورت لایه‌لایه کوتاه می‌شود.

1.4- مدل مو مردانه پمپادور مدرن (Pompadour)

در مدل پومپادور اندازه‌ی مو در قسمت بالای سر بلندتر از قسمت‌های دیگر است. همچنین در این مدل باید موهای بلند جلوی سر به سمت عقب شانه شود. برای این کار می‌توانید از ژل و ماسک مو استفاده کنید تا مو‌ها به بهترین شکل در همان حالت باقی بماند.

1.5- مدل مو مردانه ساید پارت

در مدل سایدپارت، معمولا یک طرف موها کوتاه‌تر از طرف دیگر است. این تفاوت در طول باعث می‌شود موها حجیم‌تر دیده شود. در این مدل باید یک خط تفکیک واضح و مشخص با ماشین اصلاح ایجاد شود.

2- مدل‌مو‌های مردانه خلاقانه و تخصصی:

2.1- مدل مو مردانه فاکس هاوک (faux hawk)

در مدل موی فاکس هاوک اطراف موها به‌صورت لایه‌ای کوتاه می‌شود؛ به‌طوری که بخش‌های کناری و پایین سر کوتاه‌تر از بالای سر است. در این مدل موهای بالای سر باید به‌صورت عمودی استایل شود برای این‌کار می‌توانید از ژل و اسپری مو استفاده کنید.

2.2- مدل مو مردانه کوییف (Quiff)

در مدل موی کوییف، اندازه‌ی موها در بالای سر به‌خصوص در جلوی سر بلندتر از موهای کناره و پشت سر است و موها در کناره و پشت سر باید تراشیده یا فید شود. این کار کمک می‌کند تا موهای بالای سر بلندتر دیده شود.

2.3- مدل مو مردانه موهاک (mohawk)

در مدل موی موهاک دو طرف سر تراشیده یا خیلی کوتاه می‌شود و نواری از موهای بلندتر در مرکز باقی می‌ماند. مهم‌ترین ویژگی در این مدل همین نوار موی بلندتر است که از پیشانی تا پشت گردن کشیده می‌شود.

2.4-  مدل مو مردانه کراپ فرانسوی

در مدل موی کراپ فرانسوی، موها از بالای سر تا پایین با استفاده از یک ماشین اصلاح فید و کوتاه می‌شود.  این مدل دارای موهای کوتاه تا متوسط ​​در بالا با ظاهری لایه‌ای است؛ درحالی که کناره‌ها مخروطی هستند و به‌تدریج به سمت گوش‌ها محو می‌شوند.

3- مدل مو مردانه برای موهای بلند و متوسط

3.1- مدل مو مردانه کامای به‌هم ریخته

مدل موی کاما یک مدل پرده‌ای با طول متوسط ​​است که در آن لبه‌ی مو‌ها به سمت صورت حالت داده می‌شود. مدل موی کاما برای مردانی با موهای متوسط ​​تا بلند و کسانی که موهای پرپشت و شیک دارند مناسب است.

3.2- مدل موی مردانه لایه‌ای

این مدل مو برای موهای بلند و متوسط گزینه‌ی مناسبی است. اندازه‌ی مو در این مدل با توجه به سلیقه متفاوت است ولی مو باید به‌شکل لایه‌لایه برش بخورد. مدل موی لایه‌ای برای موهای مجعد و فر یک انتخاب خوب است.

3.3- مدل موی مردانه ولف کات

ولف کات یک مدل مو با فرم مخروطی و لایه‌ای است. اندازه‌ی مو می‌تواند با توجه به سلیقه‌ی هر فرد متفاوت باشد. این مدل مو را می‌توان به‌صورت نامرتب هم استایل کرد.

مدل موی مناسب براساس فرم صورت

یکی از مهم‌ترین عوامل ظاهری که به کمک آن می‌توانید بهترین مدل مو را انتخاب کنید فرم صورتتان است. همینطور باید بدانید که مدل‌موی سازگار با فرم صورت به برجسته‌تر شدن ویژگی‌های صورتتان کمک می‌کند. در جدول زیر مدل موهای مناسب برای هر فرم صورت را به شما معرفی کردیم:

 

فرم صورت نکات مهم در انتخاب مدل مو مدل های مناسب مو
مربعی باید مدل‌هایی انتخاب شود که صورت را کشیده نشان دهد. برای این کار سراغ مدل هایی بروید که در آن کناره‌های مو کوتاه است. بازکات

کروکات

آندرکات

بیضی باید مدل‌هایی را انتخاب کنید که پیشانی را نپوشاند و به سمت عقب شانه شود. این مدل‌ موها باعث می‌شود صورتتان گرد به نظر نرسد. پومپادور

کوییف

آندرکات

گرد برای انتخاب مدل مو با فرم صورت گرد سراغ مدل‌هایی می‌رویم که در صورتتان زاویه ایجاد کند. مدل‌هایی که در کناره‌ها کوتاه‌تر از بالای سر است می‌تواند به زاویه سازی کمک کند. آندرکات

فاکس هاوک

کوییف

قلبی و کشیده اگر فرم صورت شما قلبی یا کشیده است باید مدلی را انتخاب کنیم که چانه را پهن و عریض‌تر نشان دهد. برای این کار سرغ مدل‌هایی بروید که در کناره‌ها موها بلند و حتی کمی نامرتب است. کامای به هم ریخته

مدل موی لایه‌ای

ولف کات

مدل موی مناسب براساس جنس مو

انتخاب مدل کوتاهی براساس جنس مو به شما کمک می‌کند تا زمان کم‌تری را برای استایل کردن صرف کنید. در این بخش ما مدل‌های مناسب برای هر جنس مو را آوردیم:

  • موی صاف: برای جنس موی لخت باید مدل موهایی را انتخاب کنید که موهایتان را حجیم‌تر نشان‌ می‌دهد. برای افزایش حجم موها از مدل‌هایی استفاده کنید که در طرفین کوتاه و در بالا بلندتر است مثل مدل‌های پمپادور و آندرکات.
  • موی مجعد: از آنجایی که این جنس مو تطبیق‌پذیری بالایی دارد، گزینه‌های زیادی برای انتخاب مدل موهای مجعد داریم. برای موهای مجعد بهتر است سراغ مدل‌هایی با اندازه‌ی بلند یا متوسط مثل مدل لایه‌ای و کاما بروید.
  • موی فر: اگر موهای فر دارید می‌توانید به سراغ مدل‌هایی بروید که در کناره‌ها کوتاه‌تر است تا راحت‌تر بتوانید موهایتان را استایل کنید و موها مرتب‌تر به‌نظر برسد مثل مدل کوییف و موهاک.

ترندترین مدل موی مردانه

مدل‌موی سایدپارت و پمپادور جزو‌ مدل‌موهای مدرنی هستند که معمولا بین افرادی که استایل رسمی دارند پر طرفدار است. همچنین مدل‌های فیدشده، بازکات و نامرتب جزو مدل موهای ترند سال 2024 هستند که محبوبیت زیادی بین افراد جوان‌تر دارند. در انتهای این مقاله تصاویر افراد مشهوری که از مدل‌های بالا استفاده کردند را برای شما آوردیم تا بتوانید از آن‌ها ایده بگیرید و بهترین انتخاب را داشته باشید.

تصویر اول: مدل موی بازکات امیر جدیدی

تصویر دوم: مدل موی کوییف محمد رضا گلزار

تصویر سوم: مدل موی سایدپارت علیرضا جهانبخش

تصویر چهار: مدل موی لایه‌ای مهدی پاکدل

تصور پنجم: مدل موی کروکات پارسا پیروزفر

تصویر ششم: مدل موی پمپادور بهرام رادان

تصویر هفتم: مدل موی ولف کات کاوه یغمایی

نکات تکمیلی در انتخاب مدل موی مردانه

انتخاب یک مدل موی مناسب کمک می‌کند تا ظاهری آراسته و جذاب داشته باشید. مدل مو بخشی از استایل شماست که بیانگر شخصیت و سلیقه فردی است پس باید با دقت زیادی مدل‌موهایتان را انتخاب کنید. ما در این مقاله انواع مدل موهای مردانه‌ مثل مدل‌های مدرن، مدل‌های تخصصی و مدل‌های بلند را معرفی کردیم که شما با در نظر گرفتن ویژگی‌های ظاهری خود مثل فرم صورت و جنس مو می‌توانید بهترین مدل را برای موهایتان انتخاب کنید. در انتهای مقاله، جدیدترین مدل موهای سال 2024 و تصاویر مدل موهای افراد مشهور آورده شده، شما می‌توانید از این تصاویر برای ‌موهایتان ایده بگیرید.

سوالات متداول:

  • ترندترین‌ مدل های مو در سال 2024 کدام مدل است؟

مدل‌موهای بازکات، فید شده و نامرتب جزو ترند‌های سال هستند اما اگر استایل رسمی‌ای دارید می‌توانید از مدل پمپادور و سایدپارت استفاده‌ کنید.

  • چه مدل مویی برای افراد با موهای فر مناسب است؟

مدل‌ موهای مرتب که در آن بخشی از سر تراشیده شده است مثل کوییف بهترین انتخاب برای مو‌های فر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا