زیبایی و آرایش

پرطرفدارترین مدل کاشت ناخن

کاشت ناخن یک روش محبوب برای زیبایی و استحکام ناخن‌هاست. در این بخش، مدل‌های پرطرفدار کاشت ناخن را همراه با تصاویر معرفی می‌کنیم تا بتوانید با ترکیب آن‌ها، مدلی مطابق سلیقه‌تان انتخاب کنید. همچنین به عوامل مؤثر در انتخاب مدل و نکات مراقبتی پس از کاشت خواهیم پرداخت، شما با کمک این نکات می‌توانید ناخن‌هایی سالم و زیبا داشته باشید. مدل‌های زیر، پرطرفدارترین مدل‌های کاشت ناخن 2024 هستند با ما همراه باشید تا با این مدل‌ها بیش‌تر آشنا شوید:

  • مدل بادامی
  • مدل بیضی
  • مدل مربعی
  • مدل تابوت
  • مدل مثلثی یا رکابی
  • مدل رژ لبی
  • مدل فانتزی
  • مدل ترکیبی

پرطرفدارترین مدل‌های کاشت ناخن

کاشت ناخن با تنوع زیادی که دارد توجه بسیاری از سلیقه‌ها با نیازهای متفاوت را به خود جلب کرده است. در این قسمت به انواع مدل‌های کاشت ناخن می‌پردازیم:

مدل بادامی

ناخن های بادامی، گرد و  کمی نوک تیز هستند. این مدل ناخن انگشت‌ها را کشیده‌تر نشان می‌دهد. در مدل بادامی، ناخن‌ها باید خیلی تیز و گرد باشد و  با دقت زیادی سوهان شود. این مدل ناخن با رنگ های تند مثل قرمز، شرابی یا آلبالویی شیک و جذاب به‌نظر می‌رسد.

مدل کاشت بادامی ناخن

مدل بیضی

در مدل بیضی، ناخن‌ها به شکل گرد سوهان می‌شود، منحنی و گردی ناخن باید با شکل طبیعی ناخن‌هایتان مطابقت داشته باشد. مدل بیضی، باعث می‌شود انگشت‌ها لاغر‌تر دیده شود، این مدل روی ناخن های کوتاه عالی به نظر می رسد.

مدل کاشت بیضی ناخن

مدل مربعی

در مدل مربعی، لبه‌های ناخن صاف و زاویه‌دار هستند. این مدل ناخن، روی ناخن های کوتاه و متوسط شیک‌تر دیده می‌شود. مدل مربعی، انگشتانتان را پهن و کوتاه تر نشان می‌دهد به همین دلیل برای کسانی که انگشتان باریک دارند، مناسب‌تر است.

مدل کاشت مربعی ناخن

مدل تابوت

در این مدل، ناخن‌ها به شکل تابوت یا مستطیل با نوک تیز سوهان می‌شود. مدل تابوتی می‌توانند در طول‌های مختلف (کوتاه، متوسط و بلند) اجرا شود. اگر انگشت‌های کشیده دارید این مدل ناخن ممکن است انگشت‌هایتان را خیلی بلند نشان دهد.

مدل-کاشت-تابوت-ناخن

مدل مثلثی یا رکابی

در مدل مثلثی، ناخن‌ها نوک تیز و زاویه‌دار هستند. این شکل ناخن بیش‌تر در اندازه‌های بلند اجرا می‌شود. مدل رکابی برای افرادی که انگشتان باریک و ناخن‌های بلند دارند، مناسب‌ است.

مدل-مثلثی-یا-رکابی-کاشت-ناخن

مدل رژ لبی

در مدل رژلبی، ناخن‌ها مثل یک رژ لب نو، به صورت شیبدار و کج سوهان می‌شوند. این مدل هم در اندازه‌های متوسط و بلند اجرا می‌شود، از این رو انگشت‌ها را کشیده‌تر نشان می‌دهد.

مدل-کاشت-ناخن-رژ-لبی

مدل فانتزی

در مدل‌های فانتزی، ناخن‌ها معمولا شکل مثلثی یا تیز دارد و روی ناخن‌ها، طرح‌های فانتزی و فشن کشیده‌ می‌شود. این مدل ناخن ممکن است به‌خاطر طراحی خاصش هزینه بیش‌تری داشته باشد، اما شما به راحتی می‌توانید سلیقه‌ شخصیتان را در آن اجرا کنید.

مدل-فانتزی-کاشت-ناخن

مدل ترکیبی

ناخن‌های ترکیبی، ترکیب دو یا چند مدل مختلف (مثلاً ترکیب مدل مربعی و بادامی) است. در این مدل ناخن‌کار شما باید مهارت و تجربه‌ی زیادی داشته باشد تا بتواند تمام ناخن‌هایتان را به یک شکل سوهان بکشد. برای اینکه این مدل جذابیت خود را حفظ کند، قبل از انجام آن مانیکور را فراموش نکنید تا ظاهر ناخن‌هایتان مرتب‌تر به نظر برسد. انواع مانیکور را بشناسید و بهترین آن را انتخاب کنید.

مدل-ترکیبی-کاشت-ناخن

عوامل موثر و کمک کننده در انتخاب مدل کاشت ناخن

انتخاب مدل کاشت ناخن به عوامل مختلفی بستگی دارد که می‌تواند به شما کمک کند تا بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید. در زیر به برخی از این عوامل اشاره می‌کنیم:

فرم دست: ناخن‌ها باید با فرم انگشت‌‌ها و دست‌ تناسب داشته باشد تا به بهترین شکل دیده شود. در جدول زیر مناسب‌ترین مدل‌های ناخن بر اساس فرم دست را برای شما آوردیم:

فرم دست بهترین مدل نکات مهم
دست‌های کوچک و ظریف ناخن‌های کوتاه، بیضی و بادامی این مدل‌ها، دست را بزرگ و متناسب‌تر نشان می‌دهد.
دست‌های بزرگ و پهن ناخن‌های بلند و نوک تیز این مدل‌ها، به دست فرم کشیده‌تری می‌دهد.
دست‌های باریک و بلند ناخن‌های مربع و رکابی این مدل‌ها، دست‌ را پرتر نشان می‌دهد.
دست‌های با انگشتان کوتاه ناخن‌های بیضی، گرد و بادامی این مدل‌ها، به انگشت‌ها ظاهر کشیده‌تری می‌دهد.
دست‌های با انگشتان بلند ناخن‌های کوتاه و مربعی این مدل، کمک می‌کند تا انگشت‌های شما بیش‌ از حد بلند به نظر نرسد.

سبک زندگی: فعالیت‌های روزمره و سبک زندگی در انتخاب مدل ناخن تاثیر دارد، به طور مثال برای افرادی که کارهای دستی انجام می‌دهند مدل‌های کوتاه مناسب‌تر است.

مناسبت‌ها: برای مناسبت‌های خاص (مانند عروسی، تولد یا مهمانی) مدل‌های بلند و کارشده جذاب‌تر هستند. همچنین باید رنگ‌ لاکتان متناسب با لباس و میکاپتان انتخاب شود.

ترند‌ها: آگاهی داشتن از ترندهای روز و مد می‌تواند به شما در انتخاب مدل‌های جدید و جذاب کمک کند.

نکات-مراقبتی-پس-از-کاشت-ناخن

نکات مراقبتی پس از کاشت ناخن

با رعایت نکات زیر ناخن‌های شما بعد از کاشت آسیب نمی‌بیند و زیباییش تا چند هفته حفظ می‌شود:

  • استفاده از دستکش: هنگام انجام کارهای خانه یا تماس با مواد شیمیایی، از دستکش استفاده کنید تا ناخن‌ها آسیب نبینند.
  • مراقبت از ناخن‌ها در برابر ضربه و فشار: هنگام پوشیدن کفش، بلند کردن اشیا یا ورزش کردن مواظب باشید به ناخن‌ها ضربه یا فشار وارد نشود.
  • چک کردن منظم ناخن‌ها: ناخن‌هایتان را بررسی کنید و در صورت مشاهده‌ی هرگونه زخم یا عفونت، به متخصص مراجعه کنید.
  • تنظیم زمان ترمیم: برای حفظ زیبایی ناخن‌ها، به موقع برای ترمیم ناخن‌هایتان اقدام کنید و بین زمان‌های ترمیم، فاصله نندازید. همچنین از کندن یا جدا کردن ناخن‌ها خودداری کنید.
  • اجتناب از مواد شیمیایی: به خصوص در روز اول پس از کاشت، از تماس با آب داغ و مواد شیمیایی مانند شوینده‌ها و مواد ضدعفونی‌کننده خودداری کنید.
  • رعایت بهداشت ناخن: ناخن‌ها را به‌طور منظم تمیز کنید تا از تجمع آلودگی و باکتری‌ها در زیر ناخن‌ها جلوگیری شود، برای این کار از ابزار‌های تیز استفاده نکنید.

نتیجه‌گیری

اگر ناخن‌های شکننده‌ای دارید یا برای دیزاین و سوهان کشیدن ناخن‌هایتان وقت کافی ندارید، کاشت ناخن می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. ما در این بلاگ بیتیفو مدل‌های پرطرفدار کاشت ناخن مثل مدل بادامی، مدل بیضی، مدل رژ لبی و فانتزی را معرفی کردیم. شما با در نظر گرفتن عواملی مثل فرم دست و رنگ پوست می‌توانید بهترین مدل ناخن را انتخاب کنید. همچنین با رعایت نکات مراقبتی، از زیبایی ناخن‌های خود لذت ببرید و آن‌ها را برای مدت طولانی در بهترین حالت نگه دارید. امیدواریم با الهام از این مدل‌ها، بتوانید ناخن‌هایی زیبا و منحصر به فرد داشته باشید که به شما احساس خوبی بدهد.

سوالات متداول

چگونه می‌توانیم مدل مناسب کاشت ناخن را انتخاب کنیم؟

با در نظر گرفتن عواملی مثل فرم دست‌ها، رنگ پوست، سبک زندگی و سلیقه‌ی شخصیتان می‌توانید بهترین مدل ناخن را انتخاب کنید.

بعد از کاشت ناخن باید چه نکاتی را رعایت کنیم؟

باید از تماس با آب گرم و مواد شیمیایی به مدت ۲۴ ساعت خودداری کنید تا چسبندگی مواد حفظ شود. همچنین، هنگام انجام کارهای خانه از دستکش استفاده کنید. هر چند هفته یکبار برای ترمیم به سالن مراجعه کنید و از کندن یا جدا کردن ناخن‌ها خودداری کنید. در صورت بروز هرگونه مشکل، فوراً به متخصص مراجعه کنید. با رعایت این نکات، می‌توانید زیبایی و سلامت ناخن‌های خود را حفظ کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا